Jak zrobić szybko, tanio i dobrze?

Jak zrobić szybko, tanio i dobrze?

odc4_kulki

falka

Jeśli nie znasz jeszcze Yamato i pozostałych bohaterów, zapraszamy najpierw do

 >>> ŚWIATA PM NINJA <<<

falka

Yamato wybrał się z Sensei do stolicy. Mieli spotkać się z Shogunem i jego najważniejszymi doradcami, bo szykował się jakiś duży projekt. Gdy weszli na salę wszyscy już byli. Sensei i Yamato zajęli swoje miejsca. Chwilę później wszedł Shogun. Yamato pochylił głowę przed majestatem. Sensei stał i skinieniem głowy pozdrowił władcę.

Ten zajął swoje miejsce i rzucił wyzwanie

– Chcę mieć pałac dwa razy taki jak ten

Wszyscy zamarli, bo ten budowali przez 10 lat.

– Za 3 miesiące

Wszyscy zamarli, bo to było niemożliwe

Shogun wiedział jakie wywoła wrażenie i po kolei patrzył na zgromadzonych, sprawdzając jakie wywoła wrażenie. Każdy po kolei odpowiadał, że to jest niemożliwe, nawet wiedząc, że może wywołać to gniew Shoguna. Aż wzrok władcy spoczął na Sensei

– Co na to powiesz Sensei?

– Odpowiem „Tak” Shogunie. Pałac dwa razy taki jak ten za trzy miesiące

Yamato zamarł. Przecież to niemożliwe!

Gdy wyszli ze spotkania spytał mistrza

– Dlaczego obiecałeś, że zrobisz niemożliwe?!

– Niczego nie obiecałem. Gdy pokaże mu koszty zmieni zdanie – brzmiała odpowiedź mistrza

Jeżeli chcesz wygrywać projekty nie możesz być problemem dla osoby, która je zleca!

Tak naprawdę dostając takie zlecenie dostajesz pytanie „Co jest możliwe?” A Twoją rolą jest pokazać możliwe opcje. A tych jest zawsze co najmniej 3.

Twoją rolą nie jest stawać pomiędzy szefem czy klientem a problemem. Ty masz poprowadzić swojego klienta (lub szefa) do rozwiązania w systematyczny sposób.

Zasady wygrywania:

  1. Nigdy nie mów niemożliwe – pokaż opcje i pozwól zdecydować
  2. Dostarcz informacji – użyj 12 pytań, żeby pokazać z czym wiąże się projekt i pozwól zdecydować, czy jest sens go realizować
  3. Nie ograniczaj się – Pamiętaj, że na decyzję składają się zawsze 4 elementy
    1. Czas – ile potrwa projekt
    2. Koszt – ile będzie kosztował
    3. Zakres– co będzie zrobione
    4. Ryzyko – jakie jest prawdopodobieństwo sukcesu

Każdy klient i szef ma inne preferencje. To, że Ty nie akceptujesz ryzyka, nie znaczy, że prezes także.  A może szalone projekty to coś co lubi?

 

Chcesz dowiedzieć się jak nie być problemem dla osoby, która zleca projekt?

Co zrobić z “niemożliwymi” projektami?

Jakie są wszystkie zasady wygrywania?

ZACZNIJ OD KURSU 12PYTAŃ:

zapis_na_liste

Mariusz Kapusta
Mariusz Kapusta
Ekspert zarządzania projektami z ponad 17 letnim doświadczeniem, trener i przedsiębiorca. Od prawie 9 lat jest też właścicielem firmy Leadership Center. Autor książki „Zarządzanie projektami krok po kroku” i twórca metody 12 pytań, które w bardzo prosty sposób uczą zarządzania projektami. Z pasją tworzy gry symulacyjne dla managerów. Triathlonista i maratończyk. Wielbiciel Rozwoju Osobistego, czemu daje wyraz na mariuszkapusta.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *