Budżet projektu. Słowniczek - Leadership Center

Budżet projektu. Słowniczek

Budżet projektu

Definicja


Budżet projektu – sporządzenie budżetu jest jednym z najważniejszych i najtrudniejszych etapów przeprowadzenia projektu. Wiąże się ono z celowym uszczupleniem zasobów, które ma w przyszłości wygenerować dodatnie strumienie pieniężne.
Przygotowanie budżetu ze względu ma jego istotność jest procesem złożonym i najczęściej składa się z kilku etapów.
Źródło: mfiles.pl 


Z polskiego na nasze

Budżet projektu- ta część jest najbardziej intuicyjna, chociaż może powodować wiele kłopotów. Dlatego warto pamiętać, że w tym momencie to nie jest definitywne określenie kosztów projektu To raczej nakreślenie ograniczeń lub wstępne przypuszczenia. Niezależnie od projektu kluczowa zasada brzmi: szukaj oszczędności, gdzie się da. Niestety koszty mają tendencję do zwiększania się w trakcie trwania projektu, głównie przez słabe planowanie i niską dyscyplinę. Dlatego sponsor będzie naciskał na kontrolę kosztów. To samo powinien robić kierownik, gdyż to zawsze pomaga projektowi.

3 typy projektów pod względem kosztów:

  1. Z narzuconym budżetem
  2. Z nieznanym kosztem
  3. Wszelkie możliwe kombinacje powyższych

źródło: Zarządzanie projektami krok po kroku Mariusz Kapusta


{zdj: foter.com}

Mariusz Kapusta
Mariusz Kapusta
Ekspert zarządzania projektami z ponad 17 letnim doświadczeniem, trener i przedsiębiorca. Od prawie 9 lat jest też właścicielem firmy Leadership Center. Autor książki „Zarządzanie projektami krok po kroku” i twórca metody 12 pytań, które w bardzo prosty sposób uczą zarządzania projektami. Z pasją tworzy gry symulacyjne dla managerów. Triathlonista i maratończyk. Wielbiciel Rozwoju Osobistego, czemu daje wyraz na mariuszkapusta.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *