Harmonogram projektu - Leadership Center

Harmonogram projektu

Harmonogram

Definicja

Harmonogram to plan prac związanych z wykonywaniem jakiegoś większego zadania, uwzględniający kolejność poszczególnych prac i terminy ich wykonania.

Źródło: www.wsjp.pl 


Z polskiego na nasze

Jest to więc nic innego jak rozpisany plan działania. Może to być tabelka w Excelu, może być zwykła kartka lub zeszyt w którym będziesz zapisywał plan prac, kolejność czynności, możesz dopisać osoby które mają się zająć konkretnymi zadaniami i jakim terminie. Możesz dodać też inne nie wymienione elementy w zależności od potrzeb Twojego przedsięwzięcia dla którego będziesz rozpisywać taki plan. Harmonogram przede wszystkim ukazuje zakres czynności do wykonania ułatwia kontrolę nad postępem prac i umożliwia wykrywanie potencjalnych zagrożeń. To naprawdę bardzo proste a jednocześnie bardzo pomocne narzędzie. Każdy projekt mały czy duży powinien mieć rozpisany taki dokument, dzięki czemu praca będzie posuwać się do przodu i jasno wytyczonym kierunku i czasie.

Przykłady harmonogramów:
  • rozkład jazdy;
  • plan zajęć;
  • plan roku akademickiego
  • harmonogram projektu;
  • rozpiska dostaw;
Mariusz Kapusta
Mariusz Kapusta
Ekspert zarządzania projektami z ponad 17 letnim doświadczeniem, trener i przedsiębiorca. Od prawie 9 lat jest też właścicielem firmy Leadership Center. Autor książki „Zarządzanie projektami krok po kroku” i twórca metody 12 pytań, które w bardzo prosty sposób uczą zarządzania projektami. Z pasją tworzy gry symulacyjne dla managerów. Triathlonista i maratończyk. Wielbiciel Rozwoju Osobistego, czemu daje wyraz na mariuszkapusta.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *