Jak sobie radzić z brakiem czasu - 14 pomysłów  - Leadership Center

Jak sobie radzić z brakiem czasu – 14 pomysłów 

Jak radzić sobie z brakiem czasu

Jedne z ostatnich moich postów na temat zarządzania czasem i efektywności na LinkedIn zobaczyło ponad 14 tysięcy ludzi!  Wow! To pokazuje, że jest to temat ważny, bo wiele osób się z nim mierzy. Zarządzanie czasem, osiąganie celów, produktywność i efektywność to tematy, którymi zajmowałem się od zawsze i nadal w nim jestem, chociaż skupiam się teraz na zarządzaniu projektami i zespołami.

Ale przez 11 lat blogowania zebrało się sporo wartościowej treści, która może Ci się przydać. Zebrałem tutaj 14 pomysłów na to jak sobie radzić, gdy tego czasu brakuje. Wszystko sprawdzone w praktyce na mnie 🙂

Jak sobie radzić z brakiem czasu – 14 pomysłów 

ARTYKUŁY NA BLOGU 12PYTAN.PL

1. Jak zarządzać czasem

Dla tych, którzy mają problem z wyznaczaniem priorytetów i brakuje im czasu na rzeczy ważne. Absolutny fundament strategicznego zarządzania czasem. Praktycznie o tym jak sprawić, żeby macierz ważne-pilne naprawdę zaczęła działać.

2. 7 sekretów skutecznego zarządzania czasem dla managerów

 Dla managerów, którzy nie wyrabiają. To 7 zasad, które pozwoliły mi ogarniać rzeczywistość w globalnej korporacji, czyli 300 maili dziennie, spotkania od 9 do 17 bez przerw na myślenie i międzynarodowy zespół rozlokowany na 3 kontynentach w 3 strefach czasowych.

3. Dlaczego nie wyrabiam? Dlaczego utyka to, na czym mi zależy?

Jak wygląda postęp. I dlaczego jeżeli nie wyrabiasz to oznaka sukcesu :). Doświadczenia z 10 lat prowadzenia firmy i drogi od „porażki do porażki bez utraty entuzjazmu”. Dla tych, którzy chcieliby świadomie pakować się w problemy.

4. Jak nie tracić zdrowia i czasu przez wrzutki i brak planowania od innych

Wrzutki! Temat rzeka. Dla tych, którzy stracili wiarę w sens planowanie i zaczęli myśleć, że świat i tak składa się z gaszenia pożarów, a ludzie czychają tylko na to, żeby zmienić Ci wszystko na ostatnią chwilę. Technika na bornienie się przed ciągłymi zmianami.

5. Jak przestać marnować czas i strzelać sobie w stopę?

Czego można się nauczyć o zarządzaniu i efektywności na strzelnicy? Co mają wspólnego zawody strzelectwa dynamicznego i skuteczność w biznesie. Czyli o sensie „znienawidzonych” w Polsce procedur i dlaczego warto słuchać dobrych rad.

6. Jak mieć czas na wszystko?

Tytuł tłumaczy wszystko. Jak mieć na wszystko czas. Wszystko ważne. 5 prawd o życiu i czasie.

7. Jak się zmotywować do wszystkiego w 10 minut

Jak ruszyć, gdy po prostu masz zastój i za nic nie chcesz zabrać się za to coś, co właśnie powinieneś robić. Czy da się zmotywować do wszystkiego, dosłownie do wszystkiego w 10 minut, żeby nie marnować czasu na jęczenie „jak mi się nie chce”?

8. Śmierć kariery czy życia rodzinnego? Jak pracować na „krytycznych deadlinach” i wielu projektach równocześnie

Praktyka projektów w marketingu. Tym razem moja żona dzieli się sekretami realizacji dużych projektów, za duże budżety, gdzie deadline naprawdę oznacza to co oznacza. Jak się nie wyrobisz to jesteś „dead”.

VIDEo NA KANALE ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI – MARIUSZ KAPUSTA

9. Prosty sposób na zbyt wiele rzeczy do zrobienia

Przywalony zadaniami? Nie wiadomo od czego zacząć, bo na liście jest milion tematów? Jak zaczynasz robić jedno zaraz pojawia się pięć nowych zadań? Jest na to prosty sposób!

10. Jak się zmotywować do wszystkiego w 10 minut

Jak się zmotywować do wszystkiego w 10 minut? Brzmi jak niemożliwe? A jednak… i to wcale nie żadne magiczne sztuczki, a pewna sprytna metoda.

11. Jak sobie radzić z wieloma projektami jednocześnie?

Jak sobie radzić z pojedynczym projektem? Najczęściej nie ma z tym problemu. Jedna rzecz po drugiej wykonywana po kolei nie sprawia problemu. Człowiek może się na tym skupić i już. Nic mu nie przeszkadza innego, nie musi się tym zajmować. Problem pojawia się, gdy tak nie jest. Gdy trzeba sobie poradzić z wieloma projektami jednocześnie. Na to jest sposób.

12. Jak przestać marnować czas na spotkaniach

W trochę ponad 2 minuty o tym jak możesz oszczędzić ogrom czasu marnowany na spotkaniach. Zbyt wielu i robionych bez pomysłu.

13. Jak zwiększyć efektywność pracy i regularnie wstawać o 4 rano?

Dla tych, którzy cenią sobie jakość swojej pracy i chodzi im po głowie, że może by tak wstawać wcześniej, robić więcej ale i tak się wysypiać 🙂

14. 5 kłamstw, które kosztują Cię więcej niż myślisz

A to światełko nadziei dla tych, którzy zaczynają podejrzewać, że ze światem jest coś nie tak, ale nie są tego pewni :). 5 kłamstw, których nie musisz akceptować i płacić za to swoim czasem.

Wybierz to, co Ci najbardziej pasuje. Pomyśl o kimś, kto narzeka na brak czasu i podeślij mu ten artykuł. Na pewno znajdzie co najmniej jeden praktyczny pomysł, żeby mieć go więcej na rzeczy ważne.

Mariusz Kapusta
Mariusz Kapusta
Ekspert zarządzania projektami z ponad 17 letnim doświadczeniem, trener i przedsiębiorca. Od prawie 9 lat jest też właścicielem firmy Leadership Center. Autor książki „Zarządzanie projektami krok po kroku” i twórca metody 12 pytań, które w bardzo prosty sposób uczą zarządzania projektami. Z pasją tworzy gry symulacyjne dla managerów. Triathlonista i maratończyk. Wielbiciel Rozwoju Osobistego, czemu daje wyraz na mariuszkapusta.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *