Agile w praktyce. Dla kogo jest to szkolenie?

Ten program szkolenia Agile w praktyce został stworzony specjalnie z myślą o zespołach, które zaczynają pracę z metodykami zwinnymi lub są nimi zainteresowane. Nastawiony jest na działy nietechniczne:

 

  • HR
  • Działy back-office wspierające IT
  • Finansów
  • Marketingu
  • Sprzedaży

 

Ze względu na to, że IT ma swoją specyfikę, rozwiązania skierowane do nich nie zawsze sprawdzają się w innych działach. Stworzyliśmy rozwiązanie, które pozwala wdrożyć podejście zwinne uwzględniając kluczowe różnice.



Zapisz się!

Szkolenie Agile w praktyce realizujemy w dwóch wersjach:

  • Szkolenie 1-dniowe nastawione na wstęp do agile, poznanie technik organizowania pracy, zdroworozsądkowe podejście do zarządzania projektami wg. 12 Pytań KISS PM™
  • Szkolenie 2-dniowe (także w formule 1 + 1, bo czasem trudno będzie wyłączyć cały back-office na 2 dni pod rząd)


Najczęściej jeden dzień to wprowadzenie w temat, a drugi dzień jest wykorzystywany jako warsztatowe wdrożenie wybranych tematów w życie. Pracujemy z wyzwaniami zgłoszonymi przez uczestników przed szkoleniem oraz w czasie pierwszego dnia. Po pierwszym dniu możemy doprecyzować dokładnie listę problemów do rozwiązania

Kto jeszcze może skorzystać z naszego szkolenia?

    • Firma pracuje wg. podejścia Agile lub zamierza je wkrótce wdrożyć
    • Dział IT wykorzystuje metodyki zwinne (często zmodyfikowane) i Twój dział chce się nauczyć współpracować z IT
    • Chcesz zwiększyć umiejętności organizacji prac i zarządzania projektami
    • Pojawiają się wyzwania z zarządzaniem projektami – podejmowanie się wielu zadań, niedomykanie rozpoczętych inicjatyw

Zainteresowany szkoleniem otwartym?
Chcesz takie szkolenie dla Twojego zespołu?

Cel szkolenia

Wyszkolenie pracowników działu, w taki sposób, żeby:
  • Program był dopasowany do specyfiki uczestników (nie skupiamy się na SCRUM i rolach SCRUM, bo na co dzień uczestnicy tak nie pracują)
  • Program był nastawiony na narzędzia 70%, a mniej na filozofię 30%
  • Uczestnicy zrozumieli na czym polega podejście agile (podstawy, bez głębokiego przedstawiania filozofii)
  • Poznali techniki pracy projektowej, które mogą wykorzystać w specyfice swojej pracy
  • Nauczyli się podchodzić do zadań projektowo
  • Poprawić komunikację działów wsparcia z działami technicznymi (odnalezienie się w projektach, używanie podobnego słownictwa)
Aby w efekcie:
  • Usprawnić organizację pracy w zespołach nietechnicznych
  • Zwiększyć indywidualną efektywność uczestników szkolenia

Zakres programu

DZIAŁANIA PRZEDSZKOLENIOWE

 

  1. Telekonferencja ze sponsorem szkolenia, żeby ustalić szczegóły i akcenty w trakcie szkolenia
  2. Kontakt z każdym z uczestników przed szkoleniem, w celu ustalenia indywidualnych potrzeb (ankieta)
  3. Zadanie przedszkoleniowe – obejrzenie 3 filmów wprowadzających w tematykę

Dzień 1

 

Wprowadzenie do Agile – odświeżenie wiedzy z przygotowania do szkolenia Agile

 

  1. Agile Manifesto
  2. 12 zasad Agile
  3. SCRUM – o co chodzi

 

Gra Lego City – nauka metod agile w formie interaktywne gry

 

  1. Nauka organizacji pracy
  2. Szacowanie czasu
  3. Planowanie
  4. Reakcja na problemy
  5. Współpraca

NIE SKUPIAMY SIĘ NA SCRUM JAK W STANDARDOWYM PODEJŚCIU TEJ GRY tylko na pracy w iteracjach, wykorzystania cyklu Plan-Do-Check-Act

 

Zarządzanie projektami z wykorzystaniem podejścia Agile wg. metody 12 Pytań KISS PM ™

 

  1. Projekt – jak go dobrze rozpocząć
  2. Jak połączyć podejście projektowe z podejściem Agile w praktyce
  3. Harmonogram vs. Checklista vs. Iteracje
  4. Gdzie w mojej pracy są projekty, które z nich mogę robić zwinnie

 

Rozwiązywanie problemów w realizacji projektów

 

  1. Odpowiedź na oczekiwania uczestników
  2. 5 poziomów problemów w projektach
  3. Jak sobie z nimi radzić, żeby skutecznie dowieźć projekt do końca

Dzień 2: warsztat (opcjonalnie)

 

Zarządzanie wieloma projektami

 

  1. Cykl życia projektu
  2. Ustalanie priorytetów
  3. Podejmowanie decyzji odnośnie projektów (Go, Hold, Kill, Recycle)
  4. Radzenie sobie z przeładowaniem praca

 

Planowanie projektu

 

  1. Rozpoznawanie jednego z 3 typów projektów – Projekty na 1, 3, 12
  2. 5 rodzajów pracy – od R&D po checklisty

 

Zarządzanie ryzykiem

 

  1. Definiowanie zagrożeń
  2. Ocena priorytetów
  3. Planowanie reakcji na zagrożenia
  4. Wyszukiwanie szans
  5. Proaktywne podejście do projektu

 

Efektywna współpraca i angażowanie kluczowych osób w projekt

 

  1. Analiza kluczowych osób
  2. Określanie strategii współpracy
  3. Przygotowywanie komunikacji
  4. Wywieranie wpływu i przekonywanie

DZIAŁANIA PRZEDSZKOLENIOWE

 

Rozwiązywanie problemów w realizacji projektów

Zadanie wdrożeniowe

  • Stworzenie planu projektu dla realizowanej przez uczestników projektu

 

Ocena wyników programu ze sponsorem (spotkanie)

  • 4-6 tygodni po szkoleniu

 

Wsparcie on-line dla uczestników szkolenia

  • przez 12 tygodni po szkoleniu
  • dostarczanie maili z treścią (artykułem, filmikiem, podcastem) wspierającym w zakresie podejścia proaktywnego, projektowego i profesjonalnego. Po to, żeby wpłynąć na sposób myślenia, nie tylko na poziomie wiedzy, ale i postawy.

Zobacz nasze filmy o Agile

Poznaj trenera

Konrad Klepacki
Trener
Trener i konsultant Jako trenera wyróżnia go szeroki wachlarz tematów ekspertyzy w obszarze zarządzania projektami od aspektów finansowych i narzędzi wsparcia IT, poprzez praktyczne organizowanie pracy na poziomie projektu i portfela, po aspekty motywacji zespołu. Wykładowca, przedsiębiorca i wynalazca Wykłada na studiach MBA i podyplomowych na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, Wyższej Szkole Bankowej w Gdyni oraz w programach korporacyjnych. Prowadzi webinary z zakresu zarządzania projektami i prezentuje na konferencjach branżowych. Certyfikaty Project Management Professional PMP®; Certified Project Manager - IPMA level C; PRINCE 2 Practitioner; Certified Scrum Master; TRIZ level 3 8 lat doświadczenia jako kierownik międzynarodowych projektów w autmotive i IT. 10 lat prowadzenia szkoleń i wdrażania efektywnego zarządzania projektami w organizacjach

Kontakt

Napisz do nas

Jeżeli coś Cię zainteresowało i wydaje Ci się, że jest szansa na to, że możemy zrobić coś wspólnie to daj nam znać, wypełniając formularz.

Lokalizacja

icon Twarda 44, 00-831 Warszawa
+48 507 548 922 biuro@leadership-center.pl

    Imię*

    Nazwisko

    Email*

    Numer telefonu

    Temat wiadomości*

    Twoja wiadomość*

    Lokalizacja

    icon Twarda 44, 00-831 Warszawa
    +48 507 548 922 biuro@leadership-center.pl

    Opinie o nas

    Zarządzanie Projektami HR to było szkolenie, którego szukałam. Dopasowane rozwiązania do specyfiki pracy w HR. 2 dni dawki wiedzy i praktyki, które wykorzystuję w obecnej pracy. Język projektowy bardzo pomocny. Korzystam też ze strategicznych wskazówek od Mariusza Kapusty (kto ma budżet, jak eliminować zadania, których nie wykonamy i z jakimi argumentami pójść by osiągnąć cel). Nie mówiąc już o podstawach projektów jak harmonogram, którym posługuję się w bieżącej pracy - nie tylko w ramach projektu, ale też po to by zobrazować toczące się procesy, zadania i ich deadline'y. Myślę, że większość HR-owców wyniesie wartość dodaną z tego szkolenia - pomaga porozumiewać się z biznesem i lepiej rozumieć ich język. Szczególnie jeśli pracuje się z grupami projektowymi. Nawet jeśli na co dzień nie prowadzisz swoich projektów, ale uczestniczysz w grupach projektowych - również skorzystasz z tego szkolenia. Będziesz bardziej świadomym uczestnikiem projektu, który może wnieść więcej wartości dodanej rozumiejąc specyfikę pracy projektowej.

    Monika Jaśkielewicz HR Business Partner - ATM S.A. (Atman)

    Szkolenie ,,Zarządzanie Projektami HR” zorganizowane przez Akademię Leona Koźmińskiego -prowadzone przez Pana Mariusza Kapusta przyniosło pozytywne zmiany w naszej firmie. Szkolenie, a tym samym stosowana metoda 12 pytań KISS PM ™ bardzo pomogła naszej firmie w realizacji zamierzonego celu – pozwalając zauważyć istotne elementy, które wcześniej nie były widoczne. Ważne w szkoleniu jest indywidualne podejście prowadzącego, który słucha problemu danej firmy i pomaga znaleźć sposób rozwiązania. Profesjonalne i indywidualne podejście Pana Mariusza pozwala nam zarekomendować szkolenie z Zarządzania Projektami HR.

    Sylwia Chałupczyńska Project Manager - MasterHR Sp. z o.o.

    Kiedy człowiek uczy się zarządzać projektami po prostu je robiąc, gromadzi wiele informacji i umiejętności, jednak brakuje mu czasu aby je ułożyć i nadać im strukturę. Szkolenie, na którym byłam (Zarządzanie Projektami HR) dało mi czas na refleksję nad tym co już wiem, a czego nie – pozwoliło na usystematyzowanie wiedzy i nadało jej większy sens. Uświadomiło, że dobry Project Manager czasami powinien zadać niewygodne pytania i czasami „zabić projekt” dla dobra organizacji. Nie wygra tym plebiscytu popularności ale zaoszczędzi organizacji wielu niepotrzebnych działań i inwestycji. Sztuka project managementu to nie tylko „robienie” projektów ale także odwaga aby ich nie „robić”.

    IKEA Business Service Center Sp. z o.o.

    Godny uznania jest sposób współpracy z nami jako klientem. Pomimo, że wiele etapów w naszym projekcie budowania standardu prowadziliśmy sami, byliśmy w ciągłym kontakcie z trenerem, który nas wspierał i mobilizował do kolejnych kroków. Widać dążenie do tego, aby klient był zadowolony oraz do tego, aby robić to, co jest w danym momencie najbardziej rozsądnym rozwiązaniem, a nie chęć sprzedania zadowolonemu klientowi „przyt okazji” kolejnych swoich produktów. Podoba nam się elastyczność ale też kreatywność i dążenie do rozwoju Leadership Center (np. e-learningowy kurs „12 pytań”). Z przekonaniem polecam Pana Mariusza Kapustę i firmę Leadership Center jako wartościowego partnera we współpracy w zakresie zarządzania projektami.

    Constantia Teich Poland Sp. z o.o.

    Metodyka prowadzenia szkolenia, zastosowane formy warsztatowe, dyskusje, prace w podgrupach czy gry symulacyjne spotkały się z dużym uznaniem uczestników szkolenia. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Panią Magdaleną Robak i zespołem Leadership Center. Pani Magdalena posiada ogromną wiedzę dotyczącą umiejętności kierowania zespołem i potrafi przekazać ją w przystępny i ciekawy sposób. Z przekonaniem polecamy Panią Magdalenę Robak oraz firmę Leadership Center jako wartościowego partnera we współpracy w zakresie szkoleń.

    Dakoma Sp. z o.o.

    Należymy do

    Leadership Center jest członkiem Polskiej Izby Firm Szkoleniowych - największej organizacji zrzeszającej firmy szkoleniowe i doradcze w Polsce. Stanowi to potwierdzenie stosowania przez Leadership Center Kodeksu Dobrych Praktyk PIFS, który jest wspólnym mianownikiem jakościowym członków PIFS.

    Zaufali nam

    4
    2
    5
    3
    1