Zarządzanie projektami jest możliwe do wdrożenia wtedy, gdy dotkniemy barier, trudności i wyzwań specyficznych dla tej jednej i niepowtarzalnej organizacji i zespołu. Pomimo tego, że zasady zarządzania są niezmienne, to kluczem jest DOPASOWANIE do osobowości organizacji. Na tę osobowość składają się aktualne rozwiązania organizacyjne, ludzie w niej pracujący, stosowane narzędzia i sposób zarządzania.
Możemy przepisać lek bez diagnozy, ale wtedy zdajemy się na przypadek. Dlatego proponujemy zacząć od diagnozy sytuacji, zebrania faktów i na tej podstawie rekomendowania dalszych działań. W czasie diagnozy dostają Państwo – raport na temat organizacji w kontekście zarządzania projektami oraz plan działania, który należy wykonać, aby uzyskać oczekiwane rezultaty. W czasie diagnozy szukamy silnych stron, zrozumienia co jest kluczem do sukcesu w Państwa projektach. Oraz gdzie Państwa firma ma być w przyszłości. Bo projektujemy proces, który będzie gotów na zmiany.
Audyt Zarządzania Projektami to sprawdzony i praktyczny sposób na kompleksowe usprawnienie i wdrożenie procesu zarządzania projektami skoncentrowany na Twojej Organizacji.
Kompleksowa diagnoza
Praktyczne rekomendacje
Konkretny plan wdrożenia
Widoczna zmiana
Nie trać czasu, nerwów i pieniędzy, zyskaj dopasowany, elastyczny i skuteczny sposób pracy z projektami w Twojej firmie.
Specyfika małych firm, średnich i dużych jest inna, tak samo, jak specyfika poszczególnych branż. Jest to istotny czynnik, który bierzemy pod uwagę w audycie.Dzięki temu, że pracowaliśmy z firmami z różnorodnych branż i wielkości i na różnym poziomie dojrzałości projektowej i procesowej dobieramy rozwiązania możliwe do wdrożenia dla Ciebie w praktyce, a nie teoretyczne modele, które sprawdzają się tylko w jednym typie organizacji.
Audyt przeprowadzają doświadczeni, najlepsi eksperci w poszczególnych branżach. To zarówno eksperci zarządzania projektami, konsultanci biznesowi, jak też doświadczeni trenerzy zarządzania, przywództwa i współpracy w zespołach. Jest to ważne, bo dostaniesz nie tylko informację “jak powinno być wg. książek”, ale rozwiązania z praktyki projektowej zespołu doradczego.
Skupienie na tym, co działa i jest kluczowe dla Twojej firmy. Szukamy tego, co w prosty i szybki sposób da najlepsze efekty dla rozwoju Twojej firmy. Bohaterem nie jest zarządzanie projektami, czy zespół trenerów. Bohaterem jest to na czym Twoja firma zarabia i to w jaki sposób to robi. Wybieramy rozwiązania, które uwzględniają specyfikę Twojej firmy, branży i wypracowanych praktyk, żeby utrzymać to, co sprawiło, żę osiągasz sukces.
Koncentracja nad kluczowymi w rozwoju firmy aspektami powoduje, że efekty wprowadzanych zmian będą skuteczniejsze dla organizacji i stanowić będą pewnego rodzaju “dźwignię” w rozwoju firmy. Dzięki temu dostajesz plan, który wdrożysz szybko, zobaczysz rezultaty i będziesz decydować co dalej, a unikasz sytuacji, gdy receptą jest “musimy wszystko poprawić”.
Cały system audytu oparty jest o metodę 12 Pytań KISS PM®, która bazuje na pytaniach zadawanych prostym, bezpośrednim językiem. Dzięki temu nie musisz szkolić wszystkich w firmie ze standardów zarządzania projektami, żeby móc działać. Co więcej, to jedyna metoda, która zakłada, że zaczynasz od najprostszego możliwego rozwiązania i do niego dobierasz bardziej skomplikowane metody. Wiele metod każe Ci poznać całość, żeby ze złożonej struktury “wycinać” zbędne elementy dopasowując do projektów. W przypadku 12 Pytań nie grozi Ci ryzyko tego, że ludzie powiedzą “to zbyt skomplikowane i może fajne, ale nie u nas”. Metodę 12 Pytań KISS PM® poznasz tylko z Leadership Center.
To skuteczny model pracy projektowej, prosty, praktyczny i skuteczny system
rozpoczynania i kończenia projektów z sukcesem. Wypracowany przez lata praca z klientami model pracy nad projektami na kluczowych poziomach: sponsora, kierownika, kierownika projektu i uczestników projektów. Zarządzanie projektami i firmą to system i do wdrażania podejścia projektowego trzeba podejść rozumiejąc jak łączą się ze sobą poszczególne tryby maszyny.
Model opiera się nie tylko o doświadczenie pracy z klientami i światowe standardy (Dźwignia Projektowa™ i metoda 12 Pytań KISS PM® są kompatybilne z PMBOK®, Prince 2, podejściem IPMA czy Scrum, albo szerzej Agile czy Lean), ale o badania statystyczne weryfikujące, kiedy lepiej zarządzać hierarchicznie, kiedy dać pełną swobodę i czy istnieją zależności pomiędzy podejściem projektowym, a efektywnością. Dostajesz wiedzę sprawdzoną empirycznie i naukowo.
Na każdym etapie weryfikujesz, czy to co robimy spełnia Twoje oczekiwania i sprawdzasz, czy to, co odkryliśmy daje nam prawo do kolejnego kroku. Pracujesz z partnerem, który oferuje szeroką wiedzę i doświadczenie w zarządzaniu projektami i który Cię słucha. Pokazujemy efekty naszej pracy i Ty ocenisz czy dobrze zrozumieliśmy problemy, czy rozwiązania pasują do Twojej wizji, czy warsztaty spełniają Twoje oczekiwania. Nie planujemy od razu działań na długie miesiące, tylko stopniowo wypracowujemy wspólnie to, co jest potrzebne w danym momencie. Bo na tych szybkich zwycięstwach zobaczysz wartość i pokierujesz zmianą w pożądanym przez Ciebie kierunku.
Dostajesz przepis na wdrożenie oraz warsztaty, żeby od razu zalecenia poaudytowe nabrały kształtu. Nie dostajesz listy punktów “do zmiany”, tylko 2-3 punkty podparcia, gotowy plan warsztatów, które mają zalecenia przekształcić na praktyczne działania w Twoim zespole. Nie czytasz dokumentu tylko działasz i zespół zaczyna zmianę w pożądanym kierunku.
Pierwszym aspektem oceny jest proces zarządzania projektami. Co z niego już funkcjonuje w organizacji w sposób mniej lub bardziej formalny. Jakich elementów brakuje. Skupiamy się na sprawdzeniu w jaki sposób w firmie są rozpoczynane, prowadzone i kończone projekty. Jak angażowane są zespoły między różnymi funkcjami. W jaki sposób prowadzona jest kontrola i zarządzanie wszystkimi projektami w organizacji. Na ile proces wzmacnia wyciąganie wniosków.
Drugi aspekt diagnozy to współpraca, komunikacja i osobowość organizacji. Na ile zespoły są przygotowane do pracy pomiędzy różnorodnymi funkcjami. Jak przebiega komunikacja. Gdzie pojawiają się bariery w podejmowaniu decyzji, przekazywania informacji. W jaki sposób zespoły radzą sobie z konfliktami i trudnymi tematami. Jaki poziom świadomości i kompetencji zarządzania projektami na poziomie świadomym i nieświadomym jest już obecny w firmie.
Trzeci aspekt audytu to przegląd narzędzi z jakich korzysta się w organizacji poza nieśmiertelnym Excelem. Jakie narzędzia specjalistyczne są potrzebne do wykonywania pracy. Czy oprogramowanie, z którego korzystają pracownicy wspiera funkcje przeglądu wszystkich projektów, planowania, śledzenia postępu prac, komunikacji. Szukamy tego, co w organizacji już działa oraz jakie mogą być luki, żeby oprzeć jak najwięcej procesów o narzędzia, które ludzie już znają.
Czwarty aspekt, ale nie najmniej ważny to informacje o firmie. Gdzie jest dzisiaj. Jak wygląda struktura organizacyjna. Jaka jest historia rozwoju firmy i dlaczego jest zorganizowana w taki sposób. Jakie zmiany organizacyjne już przechodziła. Na jakim etapie znajduje się teraz. Jakie są cele na najbliższe lata. Co to oznacza dla struktury i pracowników. Jakie w związku z tym typy projektów muszą być uruchomione. Jakie strategiczne decyzje zostały lub będą podjęte w najbliższym czasie.
Pierwszy krok w diagnozie to indywidualne rozmowy z kluczowymi osobami. Nie szukamy słabych punktów na siłę, bo nie to jest celem. Wychwytujemy najważniejsze informacje pod kątem procesu, ludzi, narzędzi i strategii po to, żeby przedstawić obraz w zakresie 360 stopni. Wywiad to 1-1,5 godziny spotkania. Przeprowadzamy je z kluczowymi dla sukcesu projektów osobami.
Na podstawie zebranych informacji przedstawiamy raport pokazujący silne strony, słabe strony, zagrożenia i szanse związane z zarządzaniem projektami. Analizę procesu zarządzania projektami pod kątem zarządzania portfelem projektu, rozpoczynania, planowania, zasobów, realizacji, wyciągania wniosków, utrzymania wyników oraz narzędzi. Przedstawiamy wstępną rekomendację działań.
Dopełnieniem diagnozy są warsztaty z osobami uczestniczącymi w audycie. Celem warsztatów jest rozpoczęcie wdrażania rekomendacji w życie, żeby wypracować ostateczny plan działania. W zależności od rekomendacji warsztaty dotyczą różnych obszarów. Dzięki nim szybko weryfikujemy nastawienie zespołu do wdrażanych zmian, a firma zyska ostateczny, realny plan działania.
W czasie wywiadów skupiamy się na znalezieniu odpowiedzi na następujące pytania:
Zbieramy także dowody pokazujące jak te procesy są realizowane, w jakim stopniu, przy wykorzystaniu jakich narzędzi
Po zebraniu informacji z wywiadu przeprowadzamy analizę zebranych informacji w odniesieniu do oczekiwań firmy, aktualnej sytuacji oraz wiedzy projektowej. Nie ma dwóch takich samych organizacji, dlatego ten proces analizy nie jest liniowy. Najczęściej odkrywamy kilka wspólnych schematów dla poszczególnych działów, oraz indywidualne punkty dobrych praktyk, na których można budować dalsze rozwiązania. Celem analizy nie jest pokazanie odchyleń od globalnych standardów (bo ten najłatwiej znaleźć w każdej firmie bez robienia jakichkolwiek badań) tylko pokazanie:
Warsztaty zależą od zidentyfikowanych punktów przyłożenia dźwigni zmiany. Ich celem jest rozpoczęcie procesu zmiany podejścia w organizacji oraz sprawdzenia jakie jeszcze punkty potencjalnego oporu znajdują się wewnątrz organizacji. Ujawniają się one dopiero, gdy zaczynamy działać ze zmianą. Warsztaty jednocześnie wprowadzają pierwsze kroki, jak też diagnozują, czy organizacja jest gotowa na pracę w tym momencie.
Dzięki temu podejściu audyt kończy się listą wniosków i zwiększeniem kompetencji zespołu oraz REALNYM PLANEM działania, który pozwoli Wam działać dalej samodzielnie lub przy naszym wsparciu.
“Projekt dla klienta przestaje się spinać”
Firma, która produkowała maszyny przemysłowe na zamówienie. Działała w modelu, że finansowanie było własne, a klient płacił na koniec. Do pewnego momentu działało, ale w momencie początku pandemii część zleceń zaczęła spadać. Część zleceń z kolei nie mogła się domknąć, ponieważ na koniec projektu pojawiały się wymagania od klienta, których nie było na początku. Maszyna stała, a poprawki wrzucane w ostatniej chwili sprawiały, że oddanie wydłużało się o kolejne miesiące. Przez to zrobił się problem z kasą.
W każdej organizacji, w której dostarczasz usługę i masz płatność na końcu i nie zapanujesz nad oczekiwaniami, może się okazać, że pakujesz się w spore ryzyko płynności.
“Chcemy dobrze dla klienta i przekraczamy budżet”
Częsta sytuacja w wielu miejscach, które widziałem. Tutaj mówię o firmie z branży IT, ale trochę szerszej niż samo IT. Chcemy dobrze dla klienta, umawiamy się na pewien zakres i kalkulujesz, że poświęcisz na to X godzin programistów. Później klient wrzuca nowe tematy, ty wpadasz na nowe pomysły, chcesz, żeby było ładnie, przyjemnie, ale zakres puchnie i na koniec nie ma marży. Przekraczasz budżet przeznaczony na ten projekt. W tym i poprzednim przypadku obszar problemów był podobny – praca z klientem.
“Chcę wyskalować firmę, ale wyszły nam niebezpieczne luki w procesie”
Firma z branży budowlanej, gdzie była niesamowita umiejętność pozyskiwania nowych klientów. Niestety poprzednie projekty nie wychodziły tak dobrze czasowo i finansowo, żeby móc odpalić na większą skalę. Jeżeli nie masz dobrze poukładanego procesu to jak przyśpieszysz to się rozpadnie. Weszliśmy, żeby przyjrzeć się temu, jak działa proces, czy jest pospinany od początku do końca, jak przypilnować, żeby kierownik inwestycji nie popełnił błędu, który może Cię dużo kosztować. W przypadku kiedy czujesz, że masz całkiem niezły proces, jesteś w stanie podpiąć się do rynku ale gdzieś wyciekają pieniądze, to warto się temu przyjrzeć.
“Urośliśmy bardzo szybko. musimy się zorganizować, a nie chcemy być korpo”
To firma z branży gastronomicznej. Bardzo szybko rosły tematy, super wyczucie jeśli chodzi o innowacje, technologie. Natomiast stary sposób działania, bardziej po koleżeńsku i rodzinnemu przestał działać. Jednocześnie firma nie chciała być korporacją. Warto sobie zdać sprawę, że jak zespół rośnie razy dwa to wtedy spora szansa, że zmieniło się coś w systemie zarządzania i warto byłoby się temu przyjrzeć.
“Okazało się, że projekty robione poza silosami są drogą przez mękę”
Firma handlowa postanowiła wdrożyć sobie ERP-a i okazało się, że nie jest tak łatwo pracować pomiędzy działami. Firma wypracowała sobie pracę pomiędzy poszczególnymi silosami, tam działało świetnie, jak działo w ramach poszczególnej funkcji natomiast współpraca szła ciężej. Nie znaczy, że szła źle, byli sympatyczni ludzie, chcieli ze sobą pracować, byli nastawieni na rezultaty, ale nie do końca to szło. Wchodzili na inny, bardziej skomplikowany poziom działania, potrzebowali się ogarnąć projektowo.
“Pracowaliśmy ze SCRUM ale przestało to działać”
Rozczaruję wszystkich, którzy w tym momencie oczekują, że będę jechał po SCRUM. To sobie zostawię na osobny materiał ;) Tutaj zespół rozrósł się, branża e-commerce. 10 zespołów SCRUM-owych działających na produkcie. W pewnym momencie się okazało, że wymagania biznesowe są szatkowane pomiędzy 10 zespołów i zamiast być efektywnym dla biznesu to szybko wytwarzamy funkcjonalność, ale na koniec ona się nie spina w rozwiązanie, które może czemuś pomóc. Każdy product owner ma swój backlog, nie do końca wiadomo gdzie jesteśmy, nie synchronizujemy się do końca itd. To był bardzo wymagający case. Jak pracujesz w taki sposób to jest spora skala. SCRUM nie zawsze załatwi Ci wszystko projektowo, szczególnie, gdy IT ma działać efektywnie i dowozić tematy dla biznesu.
PRODUKCJA
BUDOWLANKA
GASTRONOMIA
IT
BIOTECHNOLOGIA
FMCG
Mariusz Kapusta
Ekspert Zarządzania Projektami | Strategia Biznesu | Przywództwo | Zarządzanie Projektami
Twórca metody 12 Pytań KISS PM®. Mentor i trener zarządzania projektami, autor książki “Zarządzanie Projektami krok po kroku”, przedsiębiorca, współautor i pomysłodawca badania PM Cube® praktyk. Od 2008 prowadzi butik doradczo-szkoleniowy Leadership Center. Prowadzi projekty od 1998 roku. Na liście zrealizowanych projektów są m.in. międzynarodowe projekty wdrożeniowe IT, projekty R&D na styku technologii i mentoringu, wdrożenia podejścia projektowego i narzędzi do zarządzania projektami dla ponad 40 firm, szkolenia i warsztaty dla ponad 250 firm. Spędził ponad 10 tys. godzin na sali szkoleniowej. Certyfikat PMP® od 2005 roku, jeden z pierwszych 10 osób w Polsce z certyfikatem Agile Certified Professional®. Na stałe współpracuje z Politechniką Warszawska i Akademią Leona Koźmińskiego prowadząc m.in. wykłady ze standardu zarządzania projektami PMBOK®.
Magdalena Robak
Ekspertka zarządzania zespołem z prawie 20 letnim doświadczeniem
Łącznie ponad 15 500 godzin warsztatów, szkoleń i zajęć z zakresu doskonalenia kompetencji menedżerskich, rozwoju kompetencji interpersonalnych i doskonalenia kompetencji związanych z budowaniem jakości obsługi Klientów, sprzedażą doradczą i negocjacjami. Od 1997 roku prowadzi projekty doskonalące kompetencje pracowników i ich szefów. Od 2007 roku doradza MMŚP w obszarze doskonalenia polityki personalnej, jakości zarządzania i jakości obsługi Klientów. Od 2011 członek Polskiej Izby Firm Szkoleniowych, od 2013 członek International Project Management Association. Współtwórca oraz certyfikowany użytkownik BlitzGrow – Innowacyjnej metody wdrażania flexicurity w organizacjach. Specjalizacja w ramach szkoleń to doskonalenie kompetencji menedżerskich i przywódczych, w tym szkolenia i zajęcia z zakresu podejścia projektowego, w tym w ramach Studium Zastosowań Psychologii Uniwersytetu SWPS Warszawa (specjalizacja Psychologia Organizacji i Pracy).
Magdalena Kowacka
Menadżerka zarządzająca | Liderka projektów | Wykładowczyni | Badaczka
Wykłada prowadząc zajęcia m.in. z zarządzania projektami. Jest autorką i współautorką kilkunastu artykułów naukowych. Obroniła pracę doktorską, której tematyka dotyczyła zarządzania ryzykiem w projektach budowlanych. Od 2017 roku pracuje w jednej z największych polskich organizacji charytatywnych – Stowarzyszeniu WIOSNA, w której jako Menadżerka Zarządzająca realizuje projekty o zasięgu ogólnopolskim Szlachetnej Paczki, w których działa ponad 20 000 osób! Jej ‘konikiem’ jest optymalizacja procesów oraz zwinne podejście do rozwiązań. Ma na swoim koncie kilkanaście zrealizowanych projektów m.in. z obszaru rekrutacji wolontariuszy, planowania szkoleń czy procesów logistycznych. Wie co to zarządzanie zmianą. Jej największe wyzwanie – realizacja projektu szkoleń stacjonarnych dla tysięcy wolontariuszy, podczas którego wybuchła pandemia. Projekt zakończony sukcesem. Z grupami szkoleniowymi pracuje przede wszystkim warsztatowo, zawsze opierając przykłady szkoleniowe na realiach biznesowych uczestników.
Adam Moszyński
Menedżer projektów | Trener | Konsultant biznesowy
Trener, Coach, Konsultant Lean management, Ekspert z zakresu Przemysłu 4.0. Zajmuje się standaryzowaniem pracy, projektowaniem wskaźników do pomiaru efektywności produkcji oraz narzędzi zarządzania wizualnego. Skupia się na zmianie postaw, a zdobyte doświadczenie zawodowe na wielu szczeblach pozwala obiektywnie patrzeć na procesy, co z kolei pozwala nadawać właściwy kierunek zmianom zachodzącym w organizacjach. Doświadczenie w działach produkcji, handlu, marketingu, sprzedaży i HR, sprawia że dobrze rozumie różne perspektywy biznesu. Przeprowadził ponad 2 000 godzin szkoleń oraz wdrożeń u klientów. Specjalizuje się w praktycznych, warsztatowych szkoleniach z zakresu zarządzania projektami, Lean Management i pracy zespołowej, komunikacji interpersonalnej w organizacjach oraz zarządzaniu zmianą. Posiadane certyfikaty: Certyfikowany trener stylów myślenia wg. FRIS, Certyfikowany Coach przy współudziale HPR GROUP. Z grupami szkoleniowymi pracuje przede wszystkim warsztatowo, zawsze opierając przykłady szkoleniowe na realiach biznesowych uczestników. Absolwent studiów Wywierania Wpływu i Psychologii w Biznesie – zorganizowane przy współpracy SMG/KRC oraz Akademii Trenera – studia zorganizowane przy współpracy Laboratorium Arkanów Biznesu.
Magdalena Misiak
Doświadczona Trenerka | Product Owner’ka | Pasjonatka komunikacji
Jest najmłodszą trenerką Akademii Nauki. Związana z branżą IT. Pierwsze doświadczenie trenerskie zaczęła zdobywać mając zaledwie 18 lat. Do dziś jest najmłodszą trenerką Akademii Nauki. Od 8 lat związana z branżą IT. Na co dzień pracuje jako Product Owner oraz Platform Leader. Od 2020 prowadzi regularne spotkania poruszając takie tematy, jak komunikacja werbalna i niewerbalna; bariery komunikacyjne, asertywność, NVC, aktywne słuchanie, feedback etc. Specjalizuje się w warsztatowym odkrywaniu potrzeb interesariuszy (przydatnym np. przy startupach). Doradzi w tzw. fazie odkrywania (ang. discovery phase), dzięki której już na wczesnym etapie można zweryfikować pomysł. Absolwentka Psychologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła szkolenie STRUCTOGRAM (cztery etapy doskonalenia w zakresie rozumienia różnic indywidualnych, liderowania, motywowania, negocjacji, pracy indywidualnej oraz z grupą). Posiada certyfikat AgilePM Foundation (2018) oraz certyfikat ukończenia szkolenia z Product Ownership toolbox (CodeSprinters), oraz Strategii analitycznej i nabycia kompetencji w zakresie wyznaczania celów, dobierania metryk, KPI i narzędzi niezbędnych do wdrażania i wykorzystania analityki w produktach cyfrowych (cux.io), design thinking, techniki negocjacji (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu) i innych.
Adam Richter
Menedżer projektów | Trener | Konsultant biznesowy
Project i Brand Manager z ponad 12 letnim doświadczeniem oraz trener. Wyróżnia go niezwykły talent dostrzegania procesów, co wyćwiczył dzięki prowadzeniu projektów branży FMCG kompleksowo od projektowania linii produkcyjnych, przez koncepcje produktu, plan sprzedaży, strategie promocji i rozwoju, działania marketingowe czy ekspansję na rynki zagraniczne. Dzięki ponadprzeciętnej wiedzy teoretycznej, popartej praktyką z łatwością dostrzega gdzie można usprawnić działanie i szybko proponuje szereg rozwiązań. Potrafi w bardzo konkretny i prosty sposób przekazywać wiedzę. Z grupami szkoleniowymi pracuje przede wszystkim warsztatowo, zgodnie z naszymi standardami, zawsze opierając przykłady szkoleniowe na realiach biznesowych uczestników. Posiadane certyfikaty: PRINCE2®, PMP® Project Management Institute, Training in Internal and Suppliers Audit. Systems: ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001, HACCP/ISO 22000 oraz CAE Cambridge University Press & Assessment English potwierdzający biegłość języka na poziomie C1. Adam zdobył tytuł mgr inż. Biotechnologii na Politechnice Łódzkiej, gdzie następnie ukończył studia podyplomowe z Zarządzania projektami. Jest też absolwentem MBA Project Management WSB w Poznaniu.
Marlena Wieteska
Trenerka zarządzania zespołem i zmianą | Pasjonatka marketingu | Mentorka
Specjalizuje się w projektach marketingowych i sprzedażowych. 15 lat doświadczenia w marketingu w bankach, w fintech’ach oraz w agencjach reklamowych, 7 lat doświadczenia w sprzedaży oraz 8 lat doświadczenia mentoringowego. Od wielu lat tworzy i wdraża strategie marketingowe oraz buduje i zarządza zespołami. Posiada doświadczenie w zarządzaniu projektami w zakresie wdrażania innowacji, strategii marketingowej oraz procesów automatyzacji marketingu, w tym dotyczące pozyskiwania, onboardingu, aktywacji i utrzymania klientów. Mentor i wykładowca. W zakresie mentoringu i szkoleń specjalizuje się w doskonaleniu takich kompetencji, jak budowanie relacji w zespołach, zarządzanie zmianą, autorozwój, budowanie ścieżki zawodowej czy komunikacja. Uwielbia wdrażanie innowacji, jest fanką procesowego myślenia oraz interdyscyplinarności, czym inspiruje innych. Od wielu lat jako mentorka związana jest z Fundacją Liderek biznesu. Posiada akredytację EMCC (Credential ID EIA20229245). Jest terapeutką Terapii Skierowanej na Rozwiązanie. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie Psychologii Motywacji. Prowadzi wykłady na Uniwersytecie Łazarskiego w zakresie marketingu, grywalizacji, zarządzania projektami oraz procesowego myślenia.
Mieliśmy przyjemność współpracować z firmą Leadership Center oraz Panem Mariuszem Kapustą podczas projektu doradczo-szkoleniowego związanego z doskonaleniem metodologii zarządzania projektami w naszej spółce.
Pan Mariusz w naszej ocenie to profesjonalista i pasjonat zarządzania projektami. Merytorycznie i w praktyczny sposób potrafił przekazać sposób efektywnego prowadzenia portfela w naszej firmie. Przy wsparciu Leadership Center przenieśliśmy nasze środowisko PM na wyższy poziom.
Wysoko oceniamy sobie współpracę z firmą Leadership Center i Panem Mariuszem Kapustą oraz szczerze polecamy go jako partnera biznesowego.