Leadership Center

Zarządzanie projektami jest możliwe do wdrożenia wtedy, gdy dotkniemy barier, trudności i wyzwań specyficznych dla tej jednej i niepowtarzalnej organizacji i zespołu. Pomimo tego, że zasady zarządzania są niezmienne, to kluczem jest DOPASOWANIE do osobowości organizacji. Na tę osobowość składają się aktualne rozwiązania organizacyjne, ludzie w niej pracujący, stosowane narzędzia i sposób zarządzania.

 

Możemy przepisać lek bez diagnozy, ale wtedy zdajemy się na przypadek. Dlatego proponujemy zacząć od diagnozy sytuacji, zebrania faktów i na tej podstawie rekomendowania dalszych działań. W czasie diagnozy dostają Państwo – raport na temat organizacji w kontekście zarządzania projektami oraz plan działania, który należy wykonać, aby uzyskać oczekiwane rezultaty. W czasie diagnozy szukamy silnych stron, zrozumienia co jest kluczem do sukcesu w Państwa projektach. Oraz gdzie Państwa firma ma być w przyszłości. Bo projektujemy proces, który będzie gotów na zmiany.

 

Audyt Zarządzania Projektami to sprawdzony i praktyczny sposób na kompleksowe usprawnienie i wdrożenie procesu zarządzania projektami skoncentrowany na Twojej Organizacji.

Leadership Center

Kompleksowa diagnoza

Leadership Center

Praktyczne rekomendacje

Leadership Center

Konkretny plan wdrożenia

Leadership Center

Widoczna zmiana

Leadership Center
  • Sprawdź, co blokuje rozwój Twojej firmy.
  • Zobacz, gdzie tracisz pieniądze.
  • Znajdź źródła frustracji i konfliktów.
  • Skuteczniej realizuj cele biznesowe.
  • Zidentyfikuj i wyeliminuj przeszkody w Twoich projektach.
  • Poznaj najlepsze praktyki pasujące do specyfiki Twojej organizacji.
  • Zwiększ produktywność i zadowolenie zespołu projektowego.
  • Przekształć wyzwania w szanse dla Twojej firmy.

 

Nie trać czasu, nerwów i pieniędzy, zyskaj dopasowany, elastyczny i skuteczny sposób pracy z projektami w Twojej firmie.

Audyt Zarządzania Projektami - jak wygląda?

Dopasuj zarządzanie projektami
do Twojej firmy

Skontaktuj się

Audyt jest dla Ciebie jeżeli

Prowadzisz firmę?

  • Twoja firma rozwija się szybciej i nie jesteś w stanie nad tym zapanować?
  • Masz coraz więcej projektów, coraz więcej pracy, ale rzeczy nie dzieją się tak szybko, jak się działy do tej pory?
  • Coś, co miałeś poukładane do tej pory nagle przestaje działać?
  • Czujesz, że docierasz do szklanego sufitu?
  • Pojawia się chaos w komunikacji, a projekty opóźniają się coraz bardziej?
  • Poszczególne zespoły skupiają się tylko na tym, co ich dotyczy i nie są otwarte na współpracę z innymi?
  • Na Twoje biuro wpada tak dużo tematów, że ciężko znaleźć czas na decyzje i dla ludzi realizujących projekty?
  • Twoja firma urosła bardzo szybko i chcesz ją dobrze zorganizować, ale nie chcesz być, jak korpo?
  • Twoi ludzie są przeciążeni, a czeka Was jeszcze więcej pracy?
  • Robicie projekty na czuja, a firma rośnie i przestajesz panować nad przerobem i finansami?
  • Chcesz, aby firma działała w poukładany sposób, bo czeka Cię duży temat do zrobienia?
  • Współpracujesz z klientem i projekt przestaje się spinać?
  • spółpracujesz z klientem i projekt przestaje się spinać? Chcesz dla niego dobrze i przekraczasz budżet?

Twoi ludzie prowadzą projekty?

  • Trudno im wyegzekwować pracę od innych, a projekty opóźniają się?
  • Wkrada się „chaos” i problemy z komunikacją?
  • Trudno im przygotować rekomendację do podjęcia decyzji przez zarządzających?
  • Przy dużej ilości pracy zdarza się tracić kontrolę nad projektami i zadaniami?
  • Czas dostarczenia projektów się wydłuża i coś co działało płynnie utyka?
  • Pojawiają się konflikty i współpraca nie układa się płynnie?
  • Pojawia się chaos w komunikacji, a projekty opóźniają się coraz bardziej?
  • Czujesz, że pieniądze i czas wyciekają?

To Audyt zarządzania projektami jest dla Ciebie.

Zdiagnozuj, co działa,
a co nie działa w Twoich projektach

Skontaktuj się

Co zyskasz?

Jeżeli prowadzisz firmę:

  • Będziesz skutecznie podejmować strategiczne decyzje – Zrozumiesz funkcjonowanie procesów w firmie, co pozwala na skuteczniejsze podejmowanie decyzji strategicznych
  • Unikniesz zbędnego ryzyka – Zdefiniujesz niejasności lub luki w strukturze zarządzania, co ułatwi wczesne ich adresowanie i minimalizuje ryzyko
  • Wyeliminujesz zbędne koszty i procedury – Zwiększysz efektywność działań, dzięki identyfikacji i eliminacji nadmiernych kosztów czy zbędnych procedur
  • Wzmocnisz zaufanie do zespołu – Przez lepsze zrozumienie ich potrzeb, wyzwań i możliwości
  • Wprowadzisz kulturę ciągłego doskonalenia – Poprzez regularne oceny i modyfikacje strategii zarządzania projektami
  • Zoptymalizujesz procesy i zyski – Uzyskasz konkretną listę rekomendacji, które stanowią drogę do optymalizacji procesów projektowych i wzrostu zysków

Twoi managerowie/kierownicy:

  • Będą podejmowali decyzje bardziej świadomie – Zyskają klarowny obraz, jak zarządzanie projektami wpływa na wydajność zespołu, umożliwiając bardziej świadome podejmowanie decyzji
  • Zwiększą efektywność projektów – Zidentyfikują obszary wymagające optymalizacji, co prowadzi do większej efektywności
  • Będą się płynniej komunikować z ludźmi – Odkryją potencjalne luki w komunikacji i współpracy między członkami zespołu projektowego, co umożliwia wzmocnienie relacji
  • Zdobędą best practices w zarządzaniu projektami – Czyli narzędzia i metody do wdrażania w swoich zespołach
  • Wzmocnią umiejętności liderowania – Poprzez głębsze zrozumienie mechanizmów zarządzania projektami
  • Unikną niepotrzebnego ryzyka – Zyskają sposoby na lepsze zarządzanie ryzykiem i przewidywanie wyzwań związanych z projektami

Twoi koordynatorzy i kierownicy projektów:

  • Będą działali skuteczniej – Zyskają informację o tym, jakie aspekty zarządzania projektami działają skutecznie, a które wymagają poprawy
  • Dowiedzą się, jakie obszary rozwijać – Odkryją konkretne obszary, w których mogą rozwijać swoje umiejętności i wiedzę
  • Będą skuteczniej zarządzali ludźmi – Zyskają obiektywne spojrzenie na dynamikę zespołu i komunikację w projekcie, umożliwiając lepsze zarządzanie zasobami ludzkimi
  • Unikną niepotrzebnego ryzyka – Otrzymają informację o zagrożeniach i barierach w bieżących projektach, co pozwoli na lepsze planowanie i zarządzanie ryzykiem
  • Będą zarządzali projektami efektywniej – Otrzymają konkretne rekomendacje dotyczące narzędzi i technik, które mogą poprawić efektywność zarządzania projektem

Co jest unikalnego w Audycie Zarządzania Projektami Leadership Center?

Dopasowanie do małych, średnich, dużych firm

Specyfika małych firm, średnich i dużych jest inna, tak samo, jak specyfika poszczególnych branż. Jest to istotny czynnik, który bierzemy pod uwagę w audycie.Dzięki temu, że pracowaliśmy z firmami z różnorodnych branż i wielkości i na różnym poziomie dojrzałości projektowej i procesowej dobieramy rozwiązania możliwe do wdrożenia dla Ciebie w praktyce, a nie teoretyczne modele, które sprawdzają się tylko w jednym typie organizacji.

Praca z audytorem – praktykiem

Audyt przeprowadzają doświadczeni, najlepsi eksperci w poszczególnych branżach. To zarówno eksperci zarządzania projektami, konsultanci biznesowi, jak też doświadczeni trenerzy zarządzania, przywództwa i współpracy w zespołach. Jest to ważne, bo dostaniesz nie tylko informację “jak powinno być wg. książek”, ale rozwiązania z praktyki projektowej zespołu doradczego.

Koncentracja na tym, co jest sednem biznesu

Skupienie na tym, co działa i jest kluczowe dla Twojej firmy. Szukamy tego, co w prosty i szybki sposób da najlepsze efekty dla rozwoju Twojej firmy. Bohaterem nie jest zarządzanie projektami, czy zespół trenerów. Bohaterem jest to na czym Twoja firma zarabia i to w jaki sposób to robi. Wybieramy rozwiązania, które uwzględniają specyfikę Twojej firmy, branży i wypracowanych praktyk, żeby utrzymać to, co sprawiło, żę osiągasz sukces.

Skupienie na 3-5 punktach podparcia

Koncentracja nad kluczowymi w rozwoju firmy aspektami powoduje, że efekty wprowadzanych zmian będą skuteczniejsze dla organizacji i stanowić będą pewnego rodzaju “dźwignię” w rozwoju firmy. Dzięki temu dostajesz plan, który wdrożysz szybko, zobaczysz rezultaty i będziesz decydować co dalej, a unikasz sytuacji, gdy receptą jest “musimy wszystko poprawić”.

Model 12 Pytań KISS PM®

Cały system audytu oparty jest o metodę 12 Pytań KISS PM®, która bazuje na pytaniach zadawanych prostym, bezpośrednim językiem. Dzięki temu nie musisz szkolić wszystkich w firmie ze standardów zarządzania projektami, żeby móc działać. Co więcej, to jedyna metoda, która zakłada, że zaczynasz od najprostszego możliwego rozwiązania i do niego dobierasz bardziej skomplikowane metody. Wiele metod każe Ci poznać całość, żeby ze złożonej struktury “wycinać” zbędne elementy dopasowując do projektów. W przypadku 12 Pytań nie grozi Ci ryzyko tego, że ludzie powiedzą “to zbyt skomplikowane i może fajne, ale nie u nas”. Metodę 12 Pytań KISS PM® poznasz tylko z Leadership Center.

Mechanizm Dźwignia Projektowa™

To skuteczny model pracy projektowej, prosty, praktyczny i skuteczny system
rozpoczynania i kończenia projektów z sukcesem. Wypracowany przez lata praca z klientami model pracy nad projektami na kluczowych poziomach: sponsora, kierownika, kierownika projektu i uczestników projektów. Zarządzanie projektami i firmą to system i do wdrażania podejścia projektowego trzeba podejść rozumiejąc jak łączą się ze sobą poszczególne tryby maszyny.

Model oparty o badania statystyczne

Model opiera się nie tylko o doświadczenie pracy z klientami i światowe standardy (Dźwignia Projektowa™ i metoda 12 Pytań KISS PM® są kompatybilne z PMBOK®, Prince 2, podejściem IPMA czy Scrum, albo szerzej Agile czy Lean), ale o badania statystyczne weryfikujące, kiedy lepiej zarządzać hierarchicznie, kiedy dać pełną swobodę i czy istnieją zależności pomiędzy podejściem projektowym, a efektywnością. Dostajesz wiedzę sprawdzoną empirycznie i naukowo.

Pełna kontrola po Twojej stronie

Na każdym etapie weryfikujesz, czy to co robimy spełnia Twoje oczekiwania i sprawdzasz, czy to, co odkryliśmy daje nam prawo do kolejnego kroku. Pracujesz z partnerem, który oferuje szeroką wiedzę i doświadczenie w zarządzaniu projektami i który Cię słucha. Pokazujemy efekty naszej pracy i Ty ocenisz czy dobrze zrozumieliśmy problemy, czy rozwiązania pasują do Twojej wizji, czy warsztaty spełniają Twoje oczekiwania. Nie planujemy od razu działań na długie miesiące, tylko stopniowo wypracowujemy wspólnie to, co jest potrzebne w danym momencie. Bo na tych szybkich zwycięstwach zobaczysz wartość i pokierujesz zmianą w pożądanym przez Ciebie kierunku.

Gotowy przepis na wdrożenie

Dostajesz przepis na wdrożenie oraz warsztaty, żeby od razu zalecenia  poaudytowe nabrały kształtu. Nie dostajesz listy punktów “do zmiany”, tylko 2-3 punkty podparcia, gotowy plan warsztatów, które mają zalecenia przekształcić na praktyczne działania w Twoim zespole. Nie czytasz dokumentu tylko działasz i zespół zaczyna zmianę w pożądanym kierunku.

4 aspekty audytu

Proces - Jak zorganizowana jest praca nad projektami

Pierwszym aspektem oceny jest proces zarządzania projektami. Co z niego już funkcjonuje w organizacji w sposób mniej lub bardziej formalny. Jakich elementów brakuje. Skupiamy się na sprawdzeniu w jaki sposób w firmie są rozpoczynane, prowadzone i kończone projekty. Jak angażowane są zespoły między różnymi funkcjami. W jaki sposób prowadzona jest kontrola i zarządzanie wszystkimi projektami w organizacji. Na ile proces wzmacnia wyciąganie wniosków.

Ludzie - Jak wygląda współpraca wokół projektów

Drugi aspekt diagnozy to współpraca, komunikacja i osobowość organizacji. Na ile zespoły są przygotowane do pracy pomiędzy różnorodnymi funkcjami. Jak przebiega komunikacja. Gdzie pojawiają się bariery w podejmowaniu decyzji, przekazywania informacji. W jaki sposób zespoły radzą sobie z konfliktami i trudnymi tematami. Jaki poziom świadomości i kompetencji zarządzania projektami na poziomie świadomym i nieświadomym jest już obecny w firmie.

Narzędzia - Jakie rozwiązania wspierają Was na co dzień

Trzeci aspekt audytu to przegląd narzędzi z jakich korzysta się w organizacji poza nieśmiertelnym Excelem. Jakie narzędzia specjalistyczne są potrzebne do wykonywania pracy. Czy oprogramowanie, z którego korzystają pracownicy wspiera funkcje przeglądu wszystkich projektów, planowania, śledzenia postępu prac, komunikacji. Szukamy tego, co w organizacji już działa oraz jakie mogą być luki, żeby oprzeć jak najwięcej procesów o narzędzia, które ludzie już znają.

Strategia - Co jest esencją firmy i dokąd zmierzacie

Czwarty aspekt, ale nie najmniej ważny to informacje o firmie. Gdzie jest dzisiaj. Jak wygląda struktura organizacyjna. Jaka jest historia rozwoju firmy i dlaczego jest zorganizowana w taki sposób. Jakie zmiany organizacyjne już przechodziła. Na jakim etapie znajduje się teraz. Jakie są cele na najbliższe lata. Co to oznacza dla struktury i pracowników. Jakie w związku z tym typy projektów muszą być uruchomione. Jakie strategiczne decyzje zostały lub będą podjęte w najbliższym czasie.

Sprawdź, co blokuje rozwój
Twojej firmy i zmień to

Skontaktuj się

Proces

Wywiady - Pogłębiona diagnoza

Pierwszy krok w diagnozie to indywidualne rozmowy z kluczowymi osobami. Nie szukamy słabych punktów na siłę, bo nie to jest celem. Wychwytujemy najważniejsze informacje pod kątem procesu, ludzi, narzędzi i strategii po to, żeby przedstawić obraz w zakresie 360 stopni. Wywiad to 1-1,5 godziny spotkania. Przeprowadzamy je z kluczowymi dla sukcesu projektów osobami.

Podsumowanie - Praktyczne rekomendacje

Na podstawie zebranych informacji przedstawiamy raport pokazujący silne strony, słabe strony, zagrożenia i szanse związane z zarządzaniem projektami. Analizę procesu zarządzania projektami pod kątem zarządzania portfelem projektu, rozpoczynania, planowania, zasobów, realizacji, wyciągania wniosków, utrzymania wyników oraz narzędzi. Przedstawiamy wstępną rekomendację działań.

Warsztaty - Konkretny plan działania

Dopełnieniem diagnozy są warsztaty z osobami uczestniczącymi w audycie. Celem warsztatów jest rozpoczęcie wdrażania rekomendacji w życie, żeby wypracować ostateczny plan działania. W zależności od rekomendacji warsztaty dotyczą różnych obszarów. Dzięki nim szybko weryfikujemy nastawienie zespołu do wdrażanych zmian, a firma zyska ostateczny, realny plan działania.

Krok pierwszy – wywiady - pogłębiona diagnoza

W czasie wywiadów skupiamy się na znalezieniu odpowiedzi na następujące pytania:

 

  • Silne strony firmy
  • Słabe punkty firmy odnośnie projektów
  • Jakie są kluczowe kryteria oceny (KPI) na poszczególnych stanowiskach
  • Ile projektów jest realizowanych w firmie
  • Jakiego typu to projekty
  • Ile projektów realizuje wybrany dział
  • W jaki sposób rozpoczynane są projekty
  • Jak odbywa się planowanie
  • W jaki sposób zarządza się i rezerwuje zasoby dla projektu
  • Jak gromadzona jest wiedza i wyciągane wnioski

 

Zbieramy także dowody pokazujące jak te procesy są realizowane, w jakim stopniu, przy wykorzystaniu jakich narzędzi

Krok drugi – podsumowanie - Praktyczne rekomendacje

Po zebraniu informacji z wywiadu przeprowadzamy analizę zebranych informacji w odniesieniu do oczekiwań firmy, aktualnej sytuacji oraz wiedzy projektowej. Nie ma dwóch takich samych organizacji, dlatego ten proces analizy nie jest liniowy. Najczęściej odkrywamy kilka wspólnych schematów dla poszczególnych działów, oraz indywidualne punkty dobrych praktyk, na których można budować dalsze rozwiązania. Celem analizy nie jest pokazanie odchyleń od globalnych standardów (bo ten najłatwiej znaleźć w każdej firmie bez robienia jakichkolwiek badań) tylko pokazanie:

 

  • Na jakim poziomie dojrzałości projektowej znajduje się firma
  • Gdzie znajduje się 3-5 punktów, do których warto przyłożyć dźwignię zmiany
  • Powtarzających się schematów w systemie firmy, które wspierają lub blokują zarządzanie projektami
  • Odkryte zależności najczęściej nie są liniowe, tylko przekrojowe, dlatego prezentujemy je w formie raportu, który też jest przepisem działań na przyszłość. Na tym etapie zderzamy nasze zrozumienie organizacji z tym, jak w firmie Wy to widzicie, żeby wybrać na czym skupimy się na warsztatach.

Krok trzeci – warsztaty - konkretny plan działania

Warsztaty zależą od zidentyfikowanych punktów przyłożenia dźwigni zmiany. Ich celem jest rozpoczęcie procesu zmiany podejścia w organizacji oraz sprawdzenia jakie jeszcze punkty potencjalnego oporu znajdują się wewnątrz organizacji. Ujawniają się one dopiero, gdy zaczynamy działać ze zmianą. Warsztaty jednocześnie wprowadzają pierwsze kroki, jak też diagnozują, czy organizacja jest gotowa na pracę w tym momencie.

Przykładowa tematyka warsztatów

Wypracowanie portfela projektów w organizacji
Zasady monitorowania i kontroli wielu projektów
Stworzenie zasad procesu zarządzania projektami
Wypracowanie szczegółów inicjowania projektu
Zarządzanie ryzykiem w organizacji
Analiza kluczowych osób w projektach, praca z klientem
Rola sponsora i kierownika projektu – zasady współpracy
Inicjowanie projektów – jak mierzyć korzyści z projektów
Retrospekcje – jak uczyć się na błędach

Dzięki temu podejściu audyt kończy się listą wniosków i zwiększeniem kompetencji zespołu oraz REALNYM PLANEM działania, który pozwoli Wam działać dalej samodzielnie lub przy naszym wsparciu.

Kiedy warto zrobić audyt zarządzania projektami?

Dlaczego warto zrobić audyt zarządzania projektami?

Poznasz słabe punkty w procesie zarządzania projektami i wyeliminujesz je

Lepiej wykorzystasz zasoby firmy, co przełoży się na oszczędności

Otrzymasz klarowny obraz aktualnego stanu zarządzania projektami, co ułatwi planowanie przyszłych działań

Odkryjesz niewykorzystane możliwości, które mogą stać się przewagą konkurencyjną firmy

Twoja firma będzie lepiej przygotowana na przyszłe wyzwania

Zrozumiesz potrzeby zespołu, co przełoży się na większe zaangażowanie pracowników w projekty

Zwiększysz szanse na sukcesywną realizację projektów w terminie i w zakładanym budżecie

Audyt zarządzania projektami - wybrane realizacje

FIRMA Z BRANŻY PRODUKCYJNEJ

“Projekt dla klienta przestaje się spinać”

 

Firma, która produkowała maszyny przemysłowe na zamówienie. Działała w modelu, że finansowanie było własne, a klient płacił na koniec. Do pewnego momentu działało, ale w momencie początku pandemii część zleceń zaczęła spadać. Część zleceń z kolei nie mogła się domknąć, ponieważ na koniec projektu pojawiały się wymagania od klienta, których nie było na początku. Maszyna stała, a poprawki wrzucane w ostatniej chwili sprawiały, że oddanie wydłużało się o kolejne miesiące. Przez to zrobił się problem z kasą.
W każdej organizacji, w której dostarczasz usługę i masz płatność na końcu i nie zapanujesz nad oczekiwaniami, może się okazać, że pakujesz się w spore ryzyko płynności.

FIRMA Z BRANŻY IT

“Chcemy dobrze dla klienta i przekraczamy budżet”

 

Częsta sytuacja w wielu miejscach, które widziałem. Tutaj mówię o firmie z branży IT, ale trochę szerszej niż samo IT. Chcemy dobrze dla klienta, umawiamy się na pewien zakres i kalkulujesz, że poświęcisz na to X godzin programistów. Później klient wrzuca nowe tematy, ty wpadasz na nowe pomysły, chcesz, żeby było ładnie, przyjemnie, ale zakres puchnie i na koniec nie ma marży. Przekraczasz budżet przeznaczony na ten projekt. W tym i poprzednim przypadku obszar problemów był podobny – praca z klientem.

FIRMA Z BRANŻY BUDOWLANEJ

“Chcę wyskalować firmę, ale wyszły nam niebezpieczne luki w procesie”

 

Firma z branży budowlanej, gdzie była niesamowita umiejętność pozyskiwania nowych klientów. Niestety poprzednie projekty nie wychodziły tak dobrze czasowo i finansowo, żeby móc odpalić na większą skalę. Jeżeli nie masz dobrze poukładanego procesu to jak przyśpieszysz to się rozpadnie. Weszliśmy, żeby przyjrzeć się temu, jak działa proces, czy jest pospinany od początku do końca, jak przypilnować, żeby kierownik inwestycji nie popełnił błędu, który może Cię dużo kosztować. W przypadku kiedy czujesz, że masz całkiem niezły proces, jesteś w stanie podpiąć się do rynku ale gdzieś wyciekają pieniądze, to warto się temu przyjrzeć.

FIRMA Z BRANŻY GASTRONOMICZNEJ

“Urośliśmy bardzo szybko. musimy się zorganizować, a nie chcemy być korpo”

 

To firma z branży gastronomicznej. Bardzo szybko rosły tematy, super wyczucie jeśli chodzi o innowacje, technologie. Natomiast stary sposób działania, bardziej po koleżeńsku i rodzinnemu przestał działać. Jednocześnie firma nie chciała być korporacją. Warto sobie zdać sprawę, że jak zespół rośnie razy dwa to wtedy spora szansa, że zmieniło się coś w systemie zarządzania i warto byłoby się temu przyjrzeć.

FIRMA Z BRANŻY HANDLOWEJ

“Okazało się, że projekty robione poza silosami są drogą przez mękę”

 

Firma handlowa postanowiła wdrożyć sobie ERP-a i okazało się, że nie jest tak łatwo pracować pomiędzy działami. Firma wypracowała sobie pracę pomiędzy poszczególnymi silosami, tam działało świetnie, jak działo w ramach poszczególnej funkcji natomiast współpraca szła ciężej. Nie znaczy, że szła źle, byli sympatyczni ludzie, chcieli ze sobą pracować, byli nastawieni na rezultaty, ale nie do końca to szło. Wchodzili na inny, bardziej skomplikowany poziom działania, potrzebowali się ogarnąć projektowo.

FIRMA Z BRANŻY IT

“Pracowaliśmy ze SCRUM ale przestało to działać”

 

Rozczaruję wszystkich, którzy w tym momencie oczekują, że będę jechał po SCRUM. To sobie zostawię na osobny materiał ;) Tutaj zespół rozrósł się, branża e-commerce. 10 zespołów SCRUM-owych działających na produkcie. W pewnym momencie się okazało, że wymagania biznesowe są szatkowane pomiędzy 10 zespołów i zamiast być efektywnym dla biznesu to szybko wytwarzamy funkcjonalność, ale na koniec ona się nie spina w rozwiązanie, które może czemuś pomóc. Każdy product owner ma swój backlog, nie do końca wiadomo gdzie jesteśmy, nie synchronizujemy się do końca itd. To był bardzo wymagający case. Jak pracujesz w taki sposób to jest spora skala. SCRUM nie zawsze załatwi Ci wszystko projektowo, szczególnie, gdy IT ma działać efektywnie i dowozić tematy dla biznesu.

Efektywne projekty zaczynają się
od dobrego audytu

Skontaktuj się

Branże, dla których realizowaliśmy audyt zarządzania projektami

Leadership Center

PRODUKCJA

Leadership Center

BUDOWLANKA

Leadership Center

GASTRONOMIA

Leadership Center

IT

Leadership Center

BIOTECHNOLOGIA

Leadership Center

FMCG

Filmy o audycie i historie z realizacji u klientów

Zarządzanie firmą - jak robić to skutecznie?

Skuteczne wdrożenie zarządzania projektami

Jak nie zwariować, gdy firma rośnie?

Co zrobić, gdy firma utyka?

Projekty prototypowe - case study

Zarządzanie projektami w e-commerce

Zarządzanie projektami w firmie budowlanej

Wdrożenie zarządzania projektami w produkcji

Gwałtowny wzrost firmy - case study

Kto prowadzi audyt

Mariusz Kapusta

Mariusz Kapusta

Magdalena Robak

Magdalena Robak

Magdalena Kowacka

Magdalena Kowacka

Adam Moszyński

Adam Moszyński

Magdalena Misiak

Magdalena Misiak

Adam Richter

Adam Richter

Marlena Wieteska

Marlena Wieteska

Znajdź źródła frustracji i konfliktów
i przestań tracić pieniądze

Skontaktuj się

FAQ - najczęściej zadawane pytania

Jak długo trwa cały proces audytu od momentu rozpoczęcia do przedstawienia raportu końcowego?

 

Od pierwszego spotkania do przedstawienia raportu końcowego jest to miesiąc.

Czy audyt będzie zakłócać codzienne działania mojej firmy lub zespołu projektowego?

 

Nie. Po Twojej stronie potrzebne będzie zaangażowanie pracowników podczas spotkań indywidualnych 1,5 do 2 h.

Jakie informacje będą potrzebne z naszej strony do przeprowadzenia audytu?

 

Potrzebne będą następujące informacje: ile projektów jest realizowanych w firmie / dziale? Jakiego typu to projekty? Czy są różne, czy raczej podobne? Jak rozpoczynane są projekty? Skąd się pojawiają? Kto jest za nie odpowiedzialny? Jak przebiega planowanie? Co powstaje na tym etapie? Kto uczestniczy? Jak przebiega realizacja? Jak monitorowane są postępy? Jak wychwytywane są informacje o ew. problemach? Jak wprowadzacie zmiany? Jak są one kontrolowane? Z jakich narzędzi korzystacie na co dzień?

Czy audyt obejmuje tylko bieżące projekty czy też ogólną strategię zarządzania projektami?

 

Audyt dotyczy całego procesu zarządzania projektami w Twojej firmie. Co z niego już funkcjonuje w organizacji w sposób mniej lub bardziej formalny. Jakich elementów brakuje. Skupiamy się na sprawdzeniu, w jaki sposób w firmie są rozpoczynane, prowadzone i kończone projekty. Jak angażowane są zespoły między różnymi funkcjami. W jaki sposób prowadzona jest kontrola i zarządzanie wszystkimi projektami w organizacji. Na ile proces wzmacnia wyciąganie wniosków.

Jakie informacje i zasoby będziecie potrzebować od nas, aby rozpocząć audyt?

 

Poprosimy o wskazanie osób do przeprowadzenia rozmów, strukturę firmy, informację o standardach wykorzystywanych dotychczas przez Twoją firmę do zarządzania projektami.

Jakie kwalifikacje mają osoby przeprowadzające audyt?

 

Trenerzy przeprowadzający audyt to doświadczeni, najlepsi eksperci z wieloletnim doświadczeniem w poszczególnych branżach. Szczegółowe bio trenerów dostępne jest wyżej na tej stronie.

Czy otrzymamy po audycie jasne i konkretnie sformułowane rekomendacje dotyczące dalszych działań?

 

Oczywiście. Po zebraniu informacji z wywiadu i zakończeniu analizy danych, otrzymasz raport z wynikiem audytu i dalszymi rekomendacjami.

Czy po zakończeniu audytu jest możliwość uzyskania dalszego wsparcia lub doradztwa w zakresie wdrożenia zaleceń?

 

Tak. Nie zostawimy Cię z wnioskami samego. Opiekujemy się dalszym procesem wdrożenia rekomendowanych rozwiązań i na bieżąco doradzamy.

Jakie praktyki i metody zarządzania projektami zostaną uwzględnione w audycie?

 

Przede wszystkimi takie, które są proste, praktyczne i skuteczne. Bazujemy na sprawdzonej metodzie 12 pytań KISS PM®, która jest zgodna z innymi metodykami tj. PMBOK®, Prince 2, SCRUM. Zaletą metody 12 pytań KISS PM® jest praktyczność (pragmatyczne podejście do zadań, w których to nie zarządzanie projektami jest celem, tylko osiągnięcie założonych celów), prostota (zastosowanie zwinnego podejścia do realizowanych projektów), przystępność (zastosowanie zwinnego podejścia do realizowanych projektów), elastyczność (zastosowanie zwinnego podejścia do realizowanych projektów), psychologia (projekty realizują ludzie, a nie procedury, dlatego KISS PM i 12 pytań jako istotny element uwzględnia komunikację, współpracę i zrozumienie uczestników projektu).

Czy audyt uwzględni kulturę organizacyjną, komunikację wewnętrzną i relacje międzyludzkie w zespołach?

 

Tak, oczywiście. Podczas audytu bierzemy pod uwagę kulturę organizacyjną i dotychczasowy sposób współpracy i komunikacji. 

Czy po audycie dostaniemy rekomendacje dotyczące szkoleń lub rozwoju dla naszego zespołu w zakresie zarządzania projektami?

 

Wynikiem audytu jest raport, w którym wskazane są obszary do rozwoju. Podczas warsztatów wypracowujemy usprawnienia w kluczowych obszarach, a następnie przedstawiamy rekomendowany plan działania dla organizacji, w tym dla zespołów projektowych. Proces wdrażania zmian poaudytowych ustalany jest każdorazowo indywidualnie w zależności od wyniku audytu oraz dojrzałości projektowej organizacji.

W jaki sposób informacje zdobyte podczas audytu mogą wspomóc dział HR w projektach typowych dla HR?

 

Podczas audytu zwracamy uwagę również na współpracę, komunikację oraz kompetencje pracowników w zakresie zarządzania projektami. Badamy, na ile zespoły są przygotowane do pracy pomiędzy różnorodnymi funkcjami. Jak przebiega komunikacja. Gdzie pojawiają się bariery w podejmowaniu decyzji, przekazywania informacji. W jaki sposób zespoły radzą sobie z konfliktami i trudnymi tematami. Jaki poziom świadomości i kompetencji zarządzania projektami na poziomie świadomym i nieświadomym jest już obecny w firmie.

Pracownicy działu HR otrzymują informacje pomocne do ustalenia np. planu szkoleń, sukcesji.  Wskazujemy, których kompetencji brakuje w organizacji lub które rekomendujemy rozwinąć.

Czy będziemy mieć możliwość dyskusji i feedbacku na temat wyników audytu przed ich ostatecznym przedstawieniem?

 

Wyniki audytu zawierają informacje zbiorcze ze wszystkich rozmów, uwzględniają perspektywę 360. Rekomendujemy wyciąganie wniosków na podstawie końcowego raportu a nie danych cząstkowych. 

Jakie są koszty związane z przeprowadzeniem audytu zarządzania projektami?

 

Koszty audytu ustalamy indywidualnie w zależności od zakresu, ilości osób biorących udział w rozmowach, dni warsztatów.

Czy cena zawiera wszystkie elementy procesu audytowego, czy mogą pojawić się dodatkowe opłaty?

 

Oferta, którą indywidualnie przygotowujemy dla każdego Klienta zawiera wszystkie koszty.

Czy po samym audycie będę mieć już wdrożą zmianę?

 

Czasem tak, czasem, nie. Tu trzeba powiedzieć, że nie robimy planu na duży program rozwojowy jak nie znamy potrzeb firmy. po tym jak się poznamy proponujemy dalsze działania i są różne. czasem jest to akademia, mentoring dla managerów, pojedyncze szkolenia, a czasem na tym etapie kończymy bo zmiana była rewolucyjna. To ty decydujesz na każdym etapie czy praca z nami się opłaca i czy rozumiemy Cię na tyle, żebyś zaufał nam w kolejnym kroku.

Zbuduj efektywny proces projektowy,
dopasowany do Twojej organizacji

Skontaktuj się

Kontakt

Napisz do nas

Jeżeli coś Cię zainteresowało i wydaje Ci się, że jest szansa na to, że możemy zrobić coś wspólnie to daj nam znać, wypełniając formularz.

Lokalizacja

icon Twarda 44, 00-831 Warszawa
+48 507 548 922 biuro@leadership-center.pl

    Imię*

    Nazwisko

    Email*

    Numer telefonu

    Temat wiadomości*

    Twoja wiadomość*

    Lokalizacja

    icon Twarda 44, 00-831 Warszawa
    +48 507 548 922 biuro@leadership-center.pl

    Opinie o nas

    Mieliśmy przyjemność współpracować z firmą Leadership Center oraz Panem Mariuszem Kapustą podczas projektu doradczo-szkoleniowego związanego z doskonaleniem metodologii zarządzania projektami w naszej spółce.

     

    Pan Mariusz w naszej ocenie to profesjonalista i pasjonat zarządzania projektami. Merytorycznie i w praktyczny sposób potrafił przekazać sposób efektywnego prowadzenia portfela w naszej firmie. Przy wsparciu Leadership Center przenieśliśmy nasze środowisko PM na wyższy poziom.

     

    Wysoko oceniamy sobie współpracę z firmą Leadership Center i Panem Mariuszem Kapustą oraz szczerze polecamy go jako partnera biznesowego.

    Prezes Zarządu Bella Sp. z o.o., Dariusz Kostkowski

    Zaufali nam

    4
    2
    5
    3
    1