Jak rozpoczynać i kończyć projekty w świecie, w którym brakuje czasu, brakuje zasobów za to nie brakuje problemów?
Fundament Zarządzania Projektami to szkolenie warsztatowe, które:
Weź udział w 2-dniowym szkoleniu warsztatowym. Nauczysz się myślenia projektowego i zarządzania projektem.
Podczas szkoleń z zarządzania projektami, które organizowaliśmy przez wiele lat zbieraliśmy opinie uczestników na temat ich potrzeb. Okazało się, że najczęściej chcieli oni po prostu szybko i skutecznie poznać najlepsze praktyki zarządzania projektami bez zbędnej biurokracji. Bardzo często uczestnicy informowali też, że mają już pewną wiedzę na temat zarządzania projektami ale nie potrafią sami jej sobie „poukładać” w jedną całość. Szkolenie powstało z myślą o spełnieniu właśnie tych dwóch najczęściej powtarzających się wśród uczestników szkoleń potrzeb.
Program szkolenia z zarządzania projektami uwzględnia najlepsze praktyki z uznanych standardów i metodyk (PMBOK®, Prince 2, SCRUM) gotowe do zastosowania od zaraz.
Szkolenie warsztatowe Fundament Zarządzania Projektami zostało zaprojektowane w taki sposób, aby mogło być jak najlepiej dostosowane do potrzeb uczestników. W zależności od zakresu odpowiedzialności, wiedzy i doświadczenia zawodowego modyfikujemy zakres i trudność realizowanego w trakcie szkolenia studium przypadku. Szkolenie bardzo dobrze sprawdza się dla:
Cena: 2499 zł/os.
Liczba miejsc jest ograniczona. Rezerwacje przyjmujemy wg kolejności zgłoszeń.
To bardzo ważne, aby nauczyć się właściwego planowania wszystkich etapów projektu, bez dobrego planu nie ma dobrego działania. Uczymy więc solidnych podstaw od których należy zacząć każdy projekt.
Praca nad kilkoma projektami jednocześnie to koszmar bardzo wielu pracowników. My staramy się oswoić zarządzanie projektami do tego stopnia, aby praca nad kilkoma projektami równocześnie nie była już koszmarem a ciekawym wyzwaniem.
Uczymy nie tylko, jak planować ale i sprawnie sterować projektem ale także w jaki sposób efektywnie go monitorować. Bez monitorowania nie wiadomo, co jest tak naprawdę zrobione a co nie.
Jako szef zbyt często pilnujesz szczegółów, angażujesz się w drobne decyzje, a Twoi ludzie nie są wystarczająco samodzielni. Potrzebujesz spiąć wszystko w całość. Bazując na sprawdzonych metodach zlecasz “tematy” do realizacji, ale one się nie dzieją, bo zbyt często Twoi ludzie nie potrafią przełożyć Twojego pomysłu na konkret. Potrzebujesz wejść na poziom wyżej, oderwać się od pracy operacyjnej i przekazać większość tematów do zaufanych osób. Nie czujesz się pewnie i bezpiecznie oddając nowe, duże przedsięwzięcia ludziom z zespołu, bo zawsze “trzymałeś rękę na pulsie”.
Realizujesz “grube tematy”, do których musisz zaangażować inne działy w firmie, a wiesz, że nie będzie łatwo. Na Twojej liście celów na ten rok są ambitne punkty, których nie da się zrealizować “tak po prostu zadaniami”. Ty i Twój zespół realizujecie dużo różnorodnych przedsięwzięć zleconych z góry i chcesz mieć je poukładane i pod kontrolą. Twój zespół nie ma świadomości, że pracuje projektowo i przez to nie możesz zrealizować swoich planów.
Nie masz formalnie roli kierownika projektu, zespół przydzielony do projektu to nie są Twoi podwładni i trudno Ci zbudować autorytet. Nie czujesz się pewnie prowadząc projekty, zostałeś PM’em bez żadnego przeszkolenia. Nikt nie przygotował Cię do tej roli, a lubisz działać świadomie, konkretnie i profesjonalnie.
Pracujesz nad projektami “na czuja” i nawet Ci to wychodzi, ale docierasz do momentu, w którym to nie wystarcza.
Chcesz nie bać się, że coś zrobisz nie tak, bo masz na tapecie nowy, duży projekt, za który będziesz odpowiadać.
Chcesz uporządkować swoją wiedzę o sprawdzone metody zarządzania projektami i rozwijać swoje kompetencje.
Potrzebujesz praktycznej wiedzy i umiejętności, które pomogą Ci w rozwoju na ścieżce managerskiej. Lubisz pracę zorganizowaną, poukładaną i zmierzając do konkretnego celu. Chcesz być partnerem dla innych w organizacji, żeby zbudować swoją pozycję w zespole. Nie lubisz jak klient nie traktuje Cię poważnie i brakuje Ci argumentów w dyskusji, bo nie czujesz się pewnie w temacie projektów.
W czasie szkolenia poznasz metody i techniki, od razu zastosujesz je do swojego projektu, przećwiczysz na wspólnym dla całej grupy projekcie i możesz zobaczyć, jak z tych samych technik korzystają inni uczestnicy. Dzięki temu nie tylko wiesz, jak użyć teorii w jednym projekcie, ale rozumiesz zastosowanie w wielu sytuacjach. Dzięki temu uczysz się dużo więcej. A do tego case’y nie są przygotowane wcześniej i czysto teoretyczne, tylko prowadzący pokazuje Ci, że to działa, bo wyzwania przynoszą uczestnicy. W tym i Ty!
Wiedzy do przekazania jest dużo, i część wykładowa zajmuje około 30% czasu. Natomiast większość czasu pracujesz w mieszanych grupach nad wypracowaniem rozwiązań w projektach. Przekazujemy wiedzę przez praktykę, przykłady i aktywność. Jeżeli szukasz szkolenia tylko do posłuchania i odpoczynku to jest to zły wybór.
Tylko na tym szkoleniu poznasz metodę, która pozwala rozpocząć projekt w 12 minut i pozwala zastosować zarządzanie projektami bez długotrwałego szkolenia. Metoda opiera się o pytania zadawane prostym, bezpośrednim językiem, co sprawia, że nie łatwiej Ci zaangażować ludzi do Twojego projektu, bo nie będziesz ich bombardować niezrozumiałym żargonem jak: uzasadnienie biznesowe, interesariusze, raport z wykonania, tylko np. zapytasz dlaczego projekt jest ważny, kogo trzeba zaangażować i co zostało zrobione. I dostaniesz ludzką odpowiedź. A nie zdziwione spojrzenie.
W naszym zespole pracują ludzie, którzy lubią ludzi i potrafią inteligentnie żartować. Dzięki temu wiedza wchodzi dużo lepiej i skuteczniej. A, że merytoryka jest na bardzo wysokim poziomie to nawet nie wiesz jak szybko minie Ci czas. Jeżeli projektu nie robisz bawiąc się przy tym dobrze, to robisz coś nie tak. Jeżeli na szkoleniu nie bawisz się dobrze, to my robimy coś nie tak.
Problem Solver – na szkoleniu pokażemy Ci narzędzie do rozwiązywania wszystkich problemów projektowych. To nasz autorskie model, który pozwala zrozumieć skąd się biorą Twoje problemy i jak nim zaradzić. Model powstał w oparciu o badania przeprowadzone na kilkuset projektach pokazujące najczęściej występujące problemy, z którymi mierzy się ponad 80% kierowników projektów. Na szkoleniu zobaczysz jak wykorzystać ten model do analizy i rozwiązania problemów, z którymi Ty się mierzysz.
Dostajesz 10 szablonów-narzędzi do wykorzystania w swoich projektach od zaraz. Jednocześnie są to notatki z przepracowanych w czasie szkolenia case’ów. Do tego kilkanaście tablic z zapisem wykonanych ćwiczeń. Pełne notatki ze wspólnej pracy zostają z Tobą na zawsze. A do tego dla każdego uczestnika w prezencie przekazujemy bestseller z naszego Sklepu LIdera Projektu – szablon “Czarny Zeszyt”, który pozwala na prowadzenie projektów, kontrolę problemów i zarządzania zmianą i nie tylko.
W trakcie szkolenia poznasz narzędzia, triki i techniki, z których korzystamy tylko my, bo to autorskie patenty na ułatwienie sobie pracy projektowej i rozwiązywania złożonych problemów – Macierz Korzyści (wyznaczanie celów), Karta Projektu wg 12 Pytań KISS PM® do rozpoczynania projektów, karty 12 Pytań KISS PM® do pracy z ludźmi, którzy nie byli na szkoleniu, czy szacowanie metodą łączącą planning poker z metodą delficką i grą nożyce, kamień, papier. Tego nie znajdziesz na żadnym innym szkoleniu.
Przed szkoleniem przekażesz nam Twoje oczekiwania (w formie ankiety) oraz wypełnisz ankietę PM Cube®. Dostaniesz raport na temat Ciebie i Twojego podejścia do projektów w porównaniu z firmami z podobnej branży, wielkości, rodzaju oraz typu realizowanych projektów. To jedyny taki raport, który porównuje Twoje odpowiedzi do blisko 500 innych firm! Ty wiesz czy jesteś lepszy lub gorszy w zarządzaniu projektami od podobnych firm. W trakcie szkolenia omówimy raport i wnioski, które niesie on ze sobą dla Ciebie i Twojej firmy.
Pogłębiających tematy, które będą dla Ciebie najważniejsze. To ponad 100 godzin bezpłatnych treści. Ten kanał to wirtualny mentor zarządzania projektami w praktyce. Materiały, które otrzymasz będą połączone z odpowiednimi treściami video. Nie musisz oglądać wszystkiego, tylko to, co akurat będzie Ci potrzebne. A najlepsze jest to, że wraz z Twoimi postępami cały czas będziesz mieć możliwość dodania sobie takiej porcji wiedzy jakiej potrzebujesz w danym momencie. Bezpłatnie.
Jeżeli w trakcie szkolenia w jakimkolwiek momencie uznasz, że coś nie działa dla Ciebie to możesz je opuścić. A my zwracamy pieniądze bez dyskusji. Takie samo podejście mamy przy szkoleniach zamkniętych. Możemy przerwać je w każdej chwili, żebyś nie marnował czasu i pieniędzy. A my naprawienie tej sytuacji bierzemy na siebie. NIe zdarzyło się to od ponad 13 lat, a w całej historii Naszej Firmy równo trzy razy na kilkaset realizacji. Natomiast bierzemy 100% odpowiedzialność za dostarczenie obietnicy na siebie.
Żeby stworzyć zespół potrzebujemy się poznać i ustalić zasady pracy i oczekiwania.
W trakcie szkolenia będziesz częścią wielu mini-zespołów. Większość ćwiczeń będziesz realizować wspólnie z innymi uczestnikami.
Robimy to dlatego, że różnorodność uczestników szkolenia otwartego pozwala na wymianę doświadczeń, zaobserwowanie różnych sposobów pracy i uczenia się nie tylko od prowadzącego Uczymy budować na solidnym fundamencie i od niego zaczynamy
Zaczynamy od wprowadzenia w świat zarządzania projektami.
Problem huśtawki:
3 największe blokady w projektach:
Trzy najważniejsze elementy udanego projektu:
Projekt – o czym mówimy:
5 typów projektów:
Cykl życia projektu:
Metodyki zarządzania projektami – porównanie i zastosowania:
12 Pytań KISS PM®:
Przykłady projektów od uczestników projektów
Ćwiczenie: Stworzenie Karty Projektu
Gdy już wiesz o co chodzi i masz już Kartę Projektu rozpoczynającą projekt przechodzimy do planowania.
Na tym etapie krok po kroku zagłębiasz się w techniki projektowe dotyczące każdego z 12 kluczowych obszarów projektów.
Dostajesz do ręki techniki, metody i narzędzia do tego, żeby w razie potrzeby móc zaplanować projekt dokładnie. I zrobić to świadomie. Bo to, co wyróżnia podejście 12 Pytań KISS PM ® to założenie, że zaczynasz od najprostszego możliwego podejścia i 3 kluczowych elementów projektu i tylko, gdy tego wymaga sytuacja sięgasz po więcej narzędzi.
Dzięki temu zachowujesz lekkość podejścia i adaptujesz się do sytuacji.
Uzasadnienie biznesowe – Dlaczego ten projekt jest ważny?
Cel projektu – Po co realizujesz ten projekt?
Interesariusze – Dla kogo realizujesz projekt?
Role w projekcie:
Kryteria sukcesu – Po czym poznasz, że projekt zakończył się sukcesem:
Zakres projektu – Co trzeba zrobić?
Zarządzanie czasem – Kiedy to trzeba zrobić?
Zarządzanie kosztami – Ile to będzie kosztować?
Zespół i odpowiedzialność – Kto tego dopilnuje?
Zagrożenia – Co może pójść nie tak?
Szanse – Co może szczególnie pomóc?
Dobry plan trzeba zrealizować, a parafrazując znane powiedzenie “Żaden plan projektu nie przetrwa kontaktu z rzeczywistością.”
To nie jest do końca prawda, bo w poprzednim module nauczysz się jak uwzględniać w planie zmienność oraz jak upewnić się, że idziesz w zamierzonym kierunku pomimo problemów, wyzwań, materializującego się ryzyka, konfliktów i wszystkiego tego, co może Cię powstrzymywać.
Jednocześnie nauczysz się jak sprawić, żeby raportowanie było częścią pracy i wspierało Ciebie oraz zespół, a nie było biurokratyczną czynnością, której nikt nie lubi.
Raportowanie – Jak będziesz monitorować postępy projektu?
Zarządzanie zmianą – Jak będziesz wprowadzać zmiany?
Nawet jeżeli zrobisz wszystko dobrze to i tak rzeczywistość potrafi zaskoczyć problemami.
Okazuje się, że to co zostało opisane w książkach to najczęściej “główny scenariusz sukcesu”, który zakłada, że wszyscy chcą wspierać Twój projekt, są zaangażowani i wystarczy korzystać z zastosowanych technik, żeby odnieść sukces.
W rzeczywistości okazuje się, że napotkasz problemy, które wynikają z natury projektów, ich unikalności oraz konieczności stopniowego doprecyzowania.
Dlatego poznasz model, dzięki któremu poradzisz sobie z napotkanymi problemami. W tym module pochylimy się na problemami, które zgłosisz nam Ty oraz inni uczestnicy.
Problem Solver – Jak rozwiązać każdy problem w projekcie
Narzędzie do rozwiązywania wszystkich problemów w projekcie
5 poziomów problemów
Statystyki najczęściej pojawiających się problemów
5 strategii rozwiązań
Przyczyny najczęstszych problemów oraz sposoby ich rozwiązania
Ćwiczenie: Rozwiązywanie problemów przy wykorzystaniu modelu Problem Solver.
Każda podróż dobiega końca. Także nasz projekt.
To ten moment, gdy można zebrać doświadczenia z dwóch dni. Złapać odrobinę refleksji i ocenić wspólnie spędzony czas. A dodatkowo wykorzystujemy każdą minutę szkolenia do nauki. Podsumowanie wykonujemy w formie retrospekcji, żeby uczestnicy nauczyli się tej techniki, która sprawia, że projekty i Twoje zarządzanie projektami staje się coraz lepsze.
Omówimy też wyniki z raportu PM Cube™ uczestników i wskażę w jakim kierunku warto rozwijać się dalej.
Opisujący metodę, z którą będziesz pracować przed szkoleniem.
10 szablonów
do pracy projektowej.
Bestseller ze Sklepu Lidera Projektu do zarządzania małymi
projektami, problemami i zmianami.
Cena: 2499 zł/os.
Liczba miejsc jest ograniczona. Rezerwacje przyjmujemy wg kolejności zgłoszeń.
Mariusz Kapusta
Prowadzi projekty od 1998 roku. Na liście zrealizowanych projektów są m.in. międzynarodowe projekty wdrożeniowe IT, projekty R&D na styku technologii i mentoringu, wdrożenia podejścia projektowego i narzędzi do zarządzania projektami dla ponad 40 firm, szkolenia i warsztaty dla ponad 250 firm. Spędził ponad 10 tys. godzin na sali szkoleniowej. Certyfikat PMP® od 2005 roku, jeden z pierwszych 10 osób w Polsce z certyfikatem Agile Certified Professional®. Na stałe współpracuje z Politechniką Warszawska i Akademią Leona Koźmińskiego prowadząc m.in. wykłady ze standardu zarządzania projektami PMBOK®.
Jedyna metoda, która opiera się na zadawaniu pytań, a nie wypełnianiu formularzy. Jeżeli każesz komuś wypełniać formularz zawierający tło biznesowe, interesariuszy i ryzyko to najpewniej spojrzy na Ciebie zdziwionym wzrokiem i nie zrobi nic. Jeżeli jednak zapytasz “Dlaczego ten projekt jest ważny?”, “Z kim musimy współpracować?”, “Co może pójść nie tak?” to dostaniesz odpowiedź nawet, gdy ktoś nie przeszedł żadnego szkolenia. Metoda opiera się o pracę z ludźmi w ludzki sposób, a pytań jest 12 dlatego, że pozwalają spojrzeć na krytyczne obszary projektu, żeby zapewnić jego sukces.
Nie, nie szkolę zarządzania projektami tylko z zarządzania projektami. Ponad 10 tys. godzin na sali szkoleniowej, twórca i prezenter na kanale “Zarządzanie Projektami – Mariusz Kapusta” z 1 500 000 wyświetleń i 150 000 tys. godzin (sic!) obejrzanych przez widzów materiałów ze średnią oceną 97,7%.
Ponad 12 tys. sprzedanych egzemplarzy książki, która na praktycznych przykładach pokazuje, jak zastosować zarządzanie projektami. Co ją wyróżnia? Prostota i to, że bohaterowie nie są idealni i ich historie nie są szablonem “napotkali Mariusz i ich życie nagle się odmieniło”. Autor analizuje ich sukcesy i błędy, żebyś Ty jako czytelnik nauczył się jak najwięcej na bazie teorii, praktyki i błędów innych.
Od 2008 prowadzi butik doradczo-szkoleniowy Leadership Center. Do tego momentu wraz z Zespołem Leadership Center obsłużyliśmy ponad 250 klientów z branż takich jak: produkcja, farmacja, finanse i bankowość, telekomunikacja, e-commerce, budowlanka, deweloperzy, FMCG, automotive, produkcja, gastronomia, logistyka, NGO, fotowoltaika, biotechnologia, instytucje publiczne. Wie, czym jest budowanie firmy od zera i z czym mierzysz się na co dzień zarządzając firmą, zespołem i będąc zaangażowanym w działania operacyjne przy jednoczesnym myśleniu “co dalej” i budowaniu strategii na przyszłość.
Jedynego w Polsce i na świecie badania, które pokazuje jak różni się zarządzania projektami w trzech wymiarach – procesu, przywództwa, angażowania interesariuszy pomiędzy firmami różnych branż, wielkości oraz typów realizowanych projektów. Badanie objęło do tej pory blisko 500 projektów i ta baza rośnie. Wyniki zostały poddane analizie statystycznej, dzięki czemu wiemy, co ma wpływ na efektywność projektów, a co można zignorować.
Zarezerwuj miejsceLiczba wolnych terminów w 2023 r jest ograniczona.
Magdalena Kowacka
Menadżerka zarządzająca | Liderka projektów | Wykładowczyni | Badaczka
Wykłada prowadząc zajęcia m.in. z zarządzania projektami. Jest autorką i współautorką kilkunastu artykułów naukowych. Obroniła pracę doktorską, której tematyka dotyczyła zarządzania ryzykiem w projektach budowlanych. Od 2017 roku pracuje w jednej z największych polskich organizacji charytatywnych – Stowarzyszeniu WIOSNA, w której jako Menadżerka Zarządzająca realizuje projekty o zasięgu ogólnopolskim Szlachetnej Paczki, w których działa ponad 20 000 osób! Jej ‘konikiem’ jest optymalizacja procesów oraz zwinne podejście do rozwiązań. Ma na swoim koncie kilkanaście zrealizowanych projektów m.in. z obszaru rekrutacji wolontariuszy, planowania szkoleń czy procesów logistycznych. Wie co to zarządzanie zmianą. Jej największe wyzwanie – realizacja projektu szkoleń stacjonarnych dla tysięcy wolontariuszy, podczas którego wybuchła pandemia. Projekt zakończony sukcesem. Z grupami szkoleniowymi pracuje przede wszystkim warsztatowo, zawsze opierając przykłady szkoleniowe na realiach biznesowych uczestników.
Marlena Wieteska
Trenerka zarządzania zespołem i zmianą | Pasjonatka marketingu | Mentorka
Specjalizuje się w projektach marketingowych i sprzedażowych. 15 lat doświadczenia w marketingu w bankach, w fintech’ach oraz w agencjach reklamowych, 7 lat doświadczenia w sprzedaży oraz 8 lat doświadczenia mentoringowego. Od wielu lat tworzy i wdraża strategie marketingowe oraz buduje i zarządza zespołami. Posiada doświadczenie w zarządzaniu projektami w zakresie wdrażania innowacji, strategii marketingowej oraz procesów automatyzacji marketingu, w tym dotyczące pozyskiwania, onboardingu, aktywacji i utrzymania klientów. Mentor i wykładowca. W zakresie mentoringu i szkoleń specjalizuje się w doskonaleniu takich kompetencji, jak budowanie relacji w zespołach, zarządzanie zmianą, autorozwój, budowanie ścieżki zawodowej czy komunikacja. Uwielbia wdrażanie innowacji, jest fanką procesowego myślenia oraz interdyscyplinarności, czym inspiruje innych. Od wielu lat jako mentorka związana jest z Fundacją Liderek biznesu. Posiada akredytację EMCC (Credential ID EIA20229245). Jest terapeutką Terapii Skierowanej na Rozwiązanie. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie Psychologii Motywacji. Prowadzi wykłady na Uniwersytecie Łazarskiego w zakresie marketingu, grywalizacji, zarządzania projektami oraz procesowego myślenia.
Adam Moszyński
Menedżer projektów | Trener | Konsultant biznesowy
Trener, Coach, Konsultant Lean management, Ekspert z zakresu Przemysłu 4.0. Zajmuje się standaryzowaniem pracy, projektowaniem wskaźników do pomiaru efektywności produkcji oraz narzędzi zarządzania wizualnego. Skupia się na zmianie postaw, a zdobyte doświadczenie zawodowe na wielu szczeblach pozwala obiektywnie patrzeć na procesy, co z kolei pozwala nadawać właściwy kierunek zmianom zachodzącym w organizacjach. Doświadczenie w działach produkcji, handlu, marketingu, sprzedaży i HR, sprawia że dobrze rozumie różne perspektywy biznesu. Przeprowadził ponad 2 000 godzin szkoleń oraz wdrożeń u klientów. Specjalizuje się w praktycznych, warsztatowych szkoleniach z zakresu zarządzania projektami, Lean Management i pracy zespołowej, komunikacji interpersonalnej w organizacjach oraz zarządzaniu zmianą. Posiadane certyfikaty: Certyfikowany trener stylów myślenia wg. FRIS, Certyfikowany Coach przy współudziale HPR GROUP. Z grupami szkoleniowymi pracuje przede wszystkim warsztatowo, zawsze opierając przykłady szkoleniowe na realiach biznesowych uczestników. Absolwent studiów Wywierania Wpływu i Psychologii w Biznesie – zorganizowane przy współpracy SMG/KRC oraz Akademii Trenera – studia zorganizowane przy współpracy Laboratorium Arkanów Biznesu.
Adam Richter
Menedżer projektów | Trener | Konsultant biznesowy
Project i Brand Manager z ponad 12 letnim doświadczeniem oraz trener. Wyróżnia go niezwykły talent dostrzegania procesów, co wyćwiczył dzięki prowadzeniu projektów branży FMCG kompleksowo od projektowania linii produkcyjnych, przez koncepcje produktu, plan sprzedaży, strategie promocji i rozwoju, działania marketingowe czy ekspansję na rynki zagraniczne. Dzięki ponadprzeciętnej wiedzy teoretycznej, popartej praktyką z łatwością dostrzega gdzie można usprawnić działanie i szybko proponuje szereg rozwiązań. Potrafi w bardzo konkretny i prosty sposób przekazywać wiedzę. Z grupami szkoleniowymi pracuje przede wszystkim warsztatowo, zgodnie z naszymi standardami, zawsze opierając przykłady szkoleniowe na realiach biznesowych uczestników. Posiadane certyfikaty: PRINCE2®, PMP® Project Management Institute, Training in Internal and Suppliers Audit. Systems: ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001, HACCP/ISO 22000 oraz CAE Cambridge University Press & Assessment English potwierdzający biegłość języka na poziomie C1. Adam zdobył tytuł mgr inż. Biotechnologii na Politechnice Łódzkiej, gdzie następnie ukończył studia podyplomowe z Zarządzania projektami. Jest też absolwentem MBA Project Management WSB w Poznaniu.
Przemysław Lisek
Menedżer projektów | Trener | Konsultant biznesowy
Na początku kariery związany z zarządzaniem projektami marketingowymi i organizacją dużych, międzynarodowych i krajowych konferencji i kongresów. Jako dyrektor zarządzający spółki turystycznej nabył doświadczeń z obszaru transformacji przedsiębiorstwa, wdrożeń IT i controllingu. Od 14 szkoli przedsiębiorstwa w zakresie zarządzania projektami zarówno w wielkich korporacjach, jak i w organizacjach o mniejszych strukturach. Przez 10 lat promotor i opiekun merytoryczny Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami na WSAiB w Gdyni (18 edycji). Specjalizuje się w praktycznych, warsztatowych szkoleniach z zakresu planowania, ryzyka, finansów i pracy zespołowej w projektach oraz metodologii TRIZ. Przygotował skutecznie do certyfikacji IPMA na poziomie D i C ok 800 osób. Posiadane certyfikaty: PRINCE2® Practitioner, IPMA-D. Z grupami szkoleniowymi pracuje przede wszystkim warsztatowo, zawsze opierając przykłady szkoleniowe na realiach biznesowych uczestników.
Magdalena Misiak
Doświadczona Trenerka | Product Owner’ka | Pasjonatka komunikacji
Jest najmłodszą trenerką Akademii Nauki. Związana z branżą IT. Pierwsze doświadczenie trenerskie zaczęła zdobywać mając zaledwie 18 lat. Do dziś jest najmłodszą trenerką Akademii Nauki. Od 8 lat związana z branżą IT. Na co dzień pracuje jako Product Owner oraz Platform Leader. Od 2020 prowadzi regularne spotkania poruszając takie tematy, jak komunikacja werbalna i niewerbalna; bariery komunikacyjne, asertywność, NVC, aktywne słuchanie, feedback etc. Specjalizuje się w warsztatowym odkrywaniu potrzeb interesariuszy (przydatnym np. przy startupach). Doradzi w tzw. fazie odkrywania (ang. discovery phase), dzięki której już na wczesnym etapie można zweryfikować pomysł. Absolwentka Psychologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła szkolenie STRUCTOGRAM (cztery etapy doskonalenia w zakresie rozumienia różnic indywidualnych, liderowania, motywowania, negocjacji, pracy indywidualnej oraz z grupą). Posiada certyfikat AgilePM Foundation (2018) oraz certyfikat ukończenia szkolenia z Product Ownership toolbox (CodeSprinters), oraz Strategii analitycznej i nabycia kompetencji w zakresie wyznaczania celów, dobierania metryk, KPI i narzędzi niezbędnych do wdrażania i wykorzystania analityki w produktach cyfrowych (cux.io), design thinking, techniki negocjacji (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu) i innych.
Mariusz Kapusta
Ekspert Zarządzania Projektami | Strategia Biznesu | Przywództwo | Zarządzanie Projektami
Twórca metody 12 Pytań KISS PM®. Mentor i trener zarządzania projektami, autor książki “Zarządzanie Projektami krok po kroku”, przedsiębiorca, współautor i pomysłodawca badania PM Cube® praktyk. Od 2008 prowadzi butik doradczo-szkoleniowy Leadership Center. Prowadzi projekty od 1998 roku. Na liście zrealizowanych projektów są m.in. międzynarodowe projekty wdrożeniowe IT, projekty R&D na styku technologii i mentoringu, wdrożenia podejścia projektowego i narzędzi do zarządzania projektami dla ponad 40 firm, szkolenia i warsztaty dla ponad 250 firm. Spędził ponad 10 tys. godzin na sali szkoleniowej. Certyfikat PMP® od 2005 roku, jeden z pierwszych 10 osób w Polsce z certyfikatem Agile Certified Professional®. Na stałe współpracuje z Politechniką Warszawska i Akademią Leona Koźmińskiego prowadząc m.in. wykłady ze standardu zarządzania projektami PMBOK®.
Krzysztof Balczerski
Ekspert zarządzania w branży budowlanej | Trener | Wykładowca
Od 2019 roku jestem prezesem firmy Apro Construction. Obecnie wraz z zespołem kierowników, inżynierów, specjalistów i pracowników fizycznych a także dużym gronem podwykonawców i dostawców realizuje projekty mieszkaniowe, komercyjne i biurowe. Specjalizuje się w branży budowlanej i deweloperskiej. Wcześniej był kierownikiem projektu, inspektorem nadzoru, inżynierem kontraktu w firmie deweloperskiej Apro Investment i zajmowałem się zarządzaniem projektami deweloperskimi w branży mieszkaniowej, komercyjnej i biurowej. Zawodowo interesuje się szeroko pojętym zarządzaniem a w szczególności zarządzaniem projektami. Posiadam wiedzę w zakresie metodologii zarządzania projektami PRINCE2, Agile, Scrum, PMI oraz KISS 12 pytań potwierdzoną odpowiednimi certyfikatami. Jest absolwentem programu Management w ICAN Institute, studiów podyplomowych w University of Applied Sciences Utrecht (Zarządzanie projektami w praktyce) i Szkole Głównej Handlowej (Studia menedżerskie dla deweloperów) a także Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (Zarządzanie i Marketing) Politechniki Bydgoskiej i Politechniki Warszawskiej (Budownictwo).
Natalia Nietupska
Trenerka zarządzania projektami | Pasjonatka marketingu
W swojej pracy łączy 3 najważniejsze dla siebie elementy: pracę z ludźmi, organizację i kreatywność. Obecność tych trzech aspektów powoduje, że jej serce bije szybciej, a to, co robi ma sens. Od 6 lat jest związana ze światem eventowym oraz marketingowym. Doświadczenie zdobywała podczas różnych eventów biznesowych, konferencji stacjonarnych i online, szkoleń organizowanych przez kreatywne kampanie marketingowe, o których pisały media, aż po festiwale muzyczne Opener czy Off Festiwal. Od 3 lat związana z Grecją jako szkoleniowiec z zakresu zarządzania projektami, warsztatów kreatywnych oraz marketingowych. Od 1,5 roku również przedsiębiorczyni, która rozwija się w zakresie zarządzania projektami, marketingu oraz organizacji wydarzeń. Jej asem w rękawie jest praca w ciągłej zmianie, budowanie trwałych relacji i wydobywanie potencjału wśród zespołu projektowego. Ważne jest dla niej również budowanie pozytywnych doświadczeń klientów przy każdym momencie styku z produktem czy usługą. Dlatego z grupami szkoleniowymi pracuje przede wszystkim warsztatowo, zawsze opierając przykłady szkoleniowe na realiach biznesowych uczestników. Magister zarządzania i marketingu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie i Uniwersytecie Gdańskim, absolwentka Akademii Menadżerów Muzycznych w Warszawie. Miłośniczka metody Kaizen oraz Design Thinking.