Dla kogo jest to szkolenie?

Szkolenie koncentruje się na pogłębieniu umiejętności skutecznego kierowania zespołem, poprzez doskonalenie kompetencji menedżerskich w trzech obszarach skuteczności zespołu: Funkcje zadania, Funkcje związane z utrzymaniem zespołu oraz Funkcje związane z poszczególnymi członkami zespołu (zgodnie z modelem przywództwa ukierunkowanego na działanie).

 

Warsztaty mają na celu usprawnienie działań

 

  • Przećwiczenie i pogłębienie umiejętności budowania środowiska pracy sprzyjającego motywacji wewnętrznej podwładnyc
  • Pogłębienie umiejętności skutecznego, motywującego komunikowania się z pracownikami (w tym w obszarze kontroli oraz utrzymania dyscypliny)
  • Usprawnienie metod budowania efektywnego zespołu


Zapisz się!

Zastosowane metody szkoleniowe

Przed realizacją warsztatów proponujemy przeprowadzenie wśród Uczestników e-badania potrzeb, dzięki któremu:

 

  • Dopasujemy szczegółowy zakres spotkania do potrzeb i oczekiwań Uczestników
  • Pozyskamy case study, na podstawie których opracowane zostaną anonimowe przykłady i ćwiczenia

 

Po szkoleniu Uczestnicy otrzymają zdjęcia plakatów, wypracowanych w trakcie warsztatu.

 

Przed realizacją warsztatów proponujemy przeprowadzenie wśród Uczestników e-badania potrzeb, dzięki któremu:

 

  • Analizy case study
  • Prace grupowe i indywidualne
  • Dyskusje moderowane
  • Testy autodiagnostyczne
  • Symulacje
  • Scenki “akwarium”

Zainteresowany szkoleniem otwartym?
Chcesz takie szkolenie dla Twojego zespołu?

Zakres programu

Dzień 1

 

Czas trwania szkolenia: 2 dni (16 godzin)

 

Pogłębienie umiejętności skutecznego kierowania zespołem, poprzez doskonalenie kompetencji menedżerskich w trzech obszarach skuteczności zespołu: Funkcje zadania, Funkcje związane z utrzymaniem zespołu oraz Funkcje związane z poszczególnymi członkami zespołu (zgodnie z modelem przywództwa ukierunkowanego na działanie).

 

1. Kierowanie zespołem – co to tak na prawdę oznacza?

 

Metody pracy: Gra symulacyjna, praca grupowa, dyskusja moderowana

 

  1. Proces kierowania zespołem w praktyce
  2. Pięć głównych funkcji kierownika projektu: punkt widzenia menedżerów i zespołu
  3. Co oznacza skuteczne realizowanie funkcji menedżera?
  4. Trójkąt sukcesu zespołu: Wyniki – Procesy – Ludzie
  5. Efektywny zespół i efektywny pracownik: Kryteria
  6. Wyzwanie lidera: Integracja potrzeb związanych z zadaniem, zespołem i jednostką
  7. Budowanie reguł współpracy wspierających osiąganie celów zespołu: Kick-off zadań i Expose menedżera

 

2. Praktyczne aspekty sterowania procesem pracy podwładnych

 

Odgrywanie ról, dyskusja moderowana, praca grupowa

 

  1. Wydawanie poleceń pracownikom na różnych poziomach dojrzałości zawodowej
  2. Model przywództwa sytuacyjnego – wytyczne dla menedżerów na poziomie ludzi i zespołu
  3. Preferowany styl przewodzenia i jego elastyczność: Autoanaliza
  4. Proces i obszary delegowania zadań pracownikom
  5. Dopasowanie komunikacyjne, jako metoda zwiększania siły wpływu menedżera
  6. Styl komunikacyjny przełożonego: Szanse i zagrożenia dla zespołu (Autoanaliza)

3. Kontrola pracy i informacje zwrotne w kierowaniu zespołem

 

Metody pracy: Praca grupowa, odgrywanie ról, dyskusja moderowana

 

  1. Monitorowanie i ocena pracy zespołu pod kątem kryteriów efektywności
  2. Pozytywne i negatywne informacje zwrotne: Ukierunkowywanie działań i motywacja
  3. Reguły udzielania motywujących informacji zwrotnych
  4. Wypracowanie modelu przekazywania informacji pozytywnych i negatywnych
  5. Wypracowanie puli potencjalnych nagród i kar
  6. Przekazywanie trudnych informacji: Efekt Spence’a w praktyce

 

4. Sytuacje trudne w kierowaniu

 

Metody pracy: Odgrywanie ról, dyskusja moderowana

 

  1. Przekazywanie informacji trudnych pracownikowi i zespołowi
  2. 4 poziomy korekty niepożądanych zachowań Rozmowa korygująca: Poziom wiedzy, umiejętności i postaw
  3. Rozmowa dyscyplinująca: 4 kroki do korekty zachowań podwładnych
  4. Rozmowa z „wypalonym” pracownikiem: Analiza aspektów pracy

 

5. Intergracja: Nasz „dekalog” nowego lidera

Metody Ewaluacji Szkolenia

Na każdym ze etapów programu szkoleniowego mierzymy jego efektywność. W trakcie pracy z klientem naszym standardem jest następujący proces oceny efektywności szkolenia. Na potrzeby klienta dopasowujemy go do Państwa standardów


  • Ankieta po szkoleniu
  • Wywiad z przełożonymi po szkoleniu
  • Ankieta z uczestnikami 3-4 tygodnie po szkoleniu
  • Ankieta z uczestnikami 9-12 tygodni po szkoleniu
  • Wywiad ze sponsorem szkolenia i przełożonymi - 9-12 tygodni po szkoleniu

Termin i lokalizacja szkolenia

Kiedy?
W terminie ustalonym indywidualnie
Gdzie?
Miejsce wybrane przez Ciebie
Za ile?
Zapytaj o ofertę dla siebie

Poznaj trenera

Magdalena Robak
Trener
Wykładowca, przedsiębiorca i wynalazca
W zarządzaniu projektami to lubię najbardziej. Procedury są bardzo pomocne, ale bez nich projekty też się dzieją. Bez ludzi już nie bardzo.

Uwielbia proste i skuteczne narzędzia
Ludzie są na tyle różnorodni, że wystarczy komplikacji. Najskuteczniejsze są proste narzędzia, bo nie ma czasu na te skomplikowane.

Niestrudzona we wspieraniu talentów
Wiele osób jest awansowanych na stanowisko managera dlatego, że sprawdziły się na stanowisku technicznym. Pomagam im wzmocnić tą "drugą nóżkę" - koncentrację na człowieku i zespole.

Kontakt

Napisz do nas

Jeżeli coś Cię zainteresowało i wydaje Ci się, że jest szansa na to, że możemy zrobić coś wspólnie to daj nam znać, wypełniając formularz.

Lokalizacja

icon ul. Madalińskiego 21/38 Warszawa
+48 797 590 887 biuro@leadership-center.pl
Imię*
Nazwisko

Email*
Numer telefonu

Temat wiadomości*
Twoja wiadomość*

Lokalizacja

icon ul. Madalińskiego 21/38 Warszawa
+48 797 590 887 biuro@leadership-center.pl

Zaufali nam