Określenie celu przedsięwzięcia, założenie nowego projektu, określenie kierunku harmonogramowania, analiza zalet i ograniczeń przyjętego kierunku harmonogramowania
Określenie wartości domyślnych dla planu przedsięwzięcia (typ zadania, definiowanie jednostek)
Konsekwencje przyjmowania różnych układów wartości domyślnych dla późniejszej realizacji projektu
3. Definiowanie danych podstawowych
Definiowanie/skopiowanie kalendarza projektu
Identyfikacja zasobów – sezonowość, kategorie zaszeregowania, modyfikacje kalendarza dla zasobów i dla zadań
Hierarchia i interakcja między kalendarzami
Zarządzanie priorytetami projektów
4. Planowanie przedsięwzięcia (Jest to najobszerniejszy obszar szkolenia)
Zbudowanie struktury podziału prac – SPP/WBS, wprowadzenie zadań wraz ze zdefiniowanym priorytetem
Zbudowanie sieci zależności między zadaniami – diagram sieciowy i inne sposoby
Operacje na harmonogramie Gantta
Terminy ostateczne dla zadań
Przydzielanie zasobów (przydzielanie procentowe, jak i w oparciu o manualnie podawane roboczogodziny)
Wybór kategorii zaszeregowania na zadaniach
Dzień 2
5. Planowanie przedsięwzięcia c.d.
Przydzielenie kosztów do zadań
Optymalizacja obciążenia zasobów – metody manualne i automatyczna
Zachowanie planu bazowego – budżetu projektu, jak i planów pośrednich
Wykorzystywanie kolumn niestandardowych dla rozszerzenia zakresy przechowywanych informacji
6. Realizacja projektu
Kontrola realizacji projektu
Optymalizacja obciążenia zasobów w trakcie realizacji
Raportowanie zaawansowania realizacji prac w oparciu o raportowanie procentowe, jak i aktualne wykonanych roboczogodzin
Różne metody raportowania efektywności realizacji prac
Podział projektu i przenoszeniu fragmentów sieci na najbliższe dostępne terminy
Praca na wielu projektach jednocześnie – przydzielanie i optymalizacja zasobów między wieloma projektami
Zagnieżdżanie projektów
7. Dostarczanie informacji zarządczej dla projektu
Analiza wartość uzyskanej – Earned Value
Raportowanie z projektu – własne raporty
Definiowanie własnych kolumn wyliczających wskaźniki finansowe
Analiza ryzyka w projekcie – obliczenia
Wykorzystywanie ikon dla sygnalizowania przekroczenia zadanej wartość wskaźnika
Tworzenie list wyboru dla predefiniowanych kolumn.
Wykresy graficzne – eksport danych do Excela
8. Symulacja cyklu życia projektu
Praktyczne przejście przez etapy definiowania, planowania i realizacji indywidualnego mini-projektu obranego przez każdego z uczestników – w zależności od życzenia grupy i zapasu czasu pozostałego w szkoleniu.
Termin i lokalizacja szkolenia
Kiedy?
W terminie ustalonym indywidualnie
Gdzie?
Miejsce wybrane przez Ciebie
Za ile?
Zapytaj o ofertę dla siebie
Poznaj trenera
Konrad Klepacki
Trener
Trener i konsultant
Jako trenera wyróżnia go szeroki wachlarz tematów ekspertyzy w obszarze zarządzania projektami od aspektów finansowych i narzędzi wsparcia IT, poprzez praktyczne organizowanie pracy na poziomie projektu i portfela, po aspekty motywacji zespołu.
Wykładowca, przedsiębiorca i wynalazca
Wykłada na studiach MBA i podyplomowych na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, Wyższej Szkole Bankowej w Gdyni oraz w programach korporacyjnych. Prowadzi webinary z zakresu zarządzania projektami i prezentuje na konferencjach branżowych.
Certyfikaty
Project Management Professional PMP®; Certified Project Manager - IPMA level C; PRINCE 2 Practitioner; Certified Scrum Master; TRIZ level 3 8 lat doświadczenia jako kierownik międzynarodowych projektów w autmotive i IT. 10 lat prowadzenia szkoleń i wdrażania efektywnego zarządzania projektami w organizacjach
Kontakt
Napisz do nas
Jeżeli coś Cię zainteresowało i wydaje Ci się, że jest szansa na to, że możemy zrobić coś wspólnie to daj nam znać, wypełniając formularz.
Zarządzanie Projektami HR to było szkolenie, którego szukałam. Dopasowane rozwiązania do specyfiki pracy w HR. 2 dni dawki wiedzy i praktyki, które wykorzystuję w obecnej pracy. Język projektowy bardzo pomocny. Korzystam też ze strategicznych wskazówek od Mariusza Kapusty (kto ma budżet, jak eliminować zadania, których nie wykonamy i z jakimi argumentami pójść by osiągnąć cel). Nie mówiąc już o podstawach projektów jak harmonogram, którym posługuję się w bieżącej pracy - nie tylko w ramach projektu, ale też po to by zobrazować toczące się procesy, zadania i ich deadline'y. Myślę, że większość HR-owców wyniesie wartość dodaną z tego szkolenia - pomaga porozumiewać się z biznesem i lepiej rozumieć ich język. Szczególnie jeśli pracuje się z grupami projektowymi. Nawet jeśli na co dzień nie prowadzisz swoich projektów, ale uczestniczysz w grupach projektowych - również skorzystasz z tego szkolenia. Będziesz bardziej świadomym uczestnikiem projektu, który może wnieść więcej wartości dodanej rozumiejąc specyfikę pracy projektowej.
Monika Jaśkielewicz HR Business Partner - ATM S.A. (Atman)
Szkolenie ,,Zarządzanie Projektami HR” zorganizowane przez Akademię Leona Koźmińskiego -prowadzone przez Pana Mariusza Kapusta przyniosło pozytywne zmiany w naszej firmie. Szkolenie, a tym samym stosowana metoda 12 pytań KISS PM ™ bardzo pomogła naszej firmie w realizacji zamierzonego celu – pozwalając zauważyć istotne elementy, które wcześniej nie były widoczne. Ważne w szkoleniu jest indywidualne podejście prowadzącego, który słucha problemu danej firmy i pomaga znaleźć sposób rozwiązania. Profesjonalne i indywidualne podejście Pana Mariusza pozwala nam zarekomendować szkolenie z Zarządzania Projektami HR.
Sylwia Chałupczyńska Project Manager - MasterHR Sp. z o.o.
Kiedy człowiek uczy się zarządzać projektami po prostu je robiąc, gromadzi wiele informacji i umiejętności, jednak brakuje mu czasu aby je ułożyć i nadać im strukturę. Szkolenie, na którym byłam (Zarządzanie Projektami HR) dało mi czas na refleksję nad tym co już wiem, a czego nie – pozwoliło na usystematyzowanie wiedzy i nadało jej większy sens. Uświadomiło, że dobry Project Manager czasami powinien zadać niewygodne pytania i czasami „zabić projekt” dla dobra organizacji. Nie wygra tym plebiscytu popularności ale zaoszczędzi organizacji wielu niepotrzebnych działań i inwestycji. Sztuka project managementu to nie tylko „robienie” projektów ale także odwaga aby ich nie „robić”.
IKEA Business Service Center Sp. z o.o.
Godny uznania jest sposób współpracy z nami jako klientem. Pomimo, że wiele etapów w naszym projekcie budowania standardu prowadziliśmy sami, byliśmy w ciągłym kontakcie z trenerem, który nas wspierał i mobilizował do kolejnych kroków. Widać dążenie do tego, aby klient był zadowolony oraz do tego, aby robić to, co jest w danym momencie najbardziej rozsądnym rozwiązaniem, a nie chęć sprzedania zadowolonemu klientowi „przyt okazji” kolejnych swoich produktów. Podoba nam się elastyczność ale też kreatywność i dążenie do rozwoju Leadership Center (np. e-learningowy kurs „12 pytań”). Z przekonaniem polecam Pana Mariusza Kapustę i firmę Leadership Center jako wartościowego partnera we współpracy w zakresie zarządzania projektami.
Constantia Teich Poland Sp. z o.o.
Metodyka prowadzenia szkolenia, zastosowane formy warsztatowe, dyskusje, prace w podgrupach czy gry symulacyjne spotkały się z dużym uznaniem uczestników szkolenia. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Panią Magdaleną Robak i zespołem Leadership Center. Pani Magdalena posiada ogromną wiedzę dotyczącą umiejętności kierowania zespołem i potrafi przekazać ją w przystępny i ciekawy sposób. Z przekonaniem polecamy Panią Magdalenę Robak oraz firmę Leadership Center jako wartościowego partnera we współpracy w zakresie szkoleń.
Dakoma Sp. z o.o.
Należymy do
Leadership Center jest członkiem Polskiej Izby Firm Szkoleniowych - największej organizacji zrzeszającej firmy szkoleniowe i doradcze w Polsce. Stanowi to potwierdzenie stosowania przez Leadership Center Kodeksu Dobrych Praktyk PIFS, który jest wspólnym mianownikiem jakościowym członków PIFS.