Definicja
[blockquote]Budżet projektu – sporządzenie budżetu jest jednym z najważniejszych i najtrudniejszych etapów przeprowadzenia projektu. Wiąże się ono z celowym uszczupleniem zasobów, które ma w przyszłości wygenerować dodatnie strumienie pieniężne.
Przygotowanie budżetu ze względu ma jego istotność jest procesem złożonym i najczęściej składa się z kilku etapów.
Źródło: mfiles.pl
Z polskiego na nasze
Budżet projektu- ta część jest najbardziej intuicyjna, chociaż może powodować wiele kłopotów. Dlatego warto pamiętać, że w tym momencie to nie jest definitywne określenie kosztów projektu To raczej nakreślenie ograniczeń lub wstępne przypuszczenia. Niezależnie od projektu kluczowa zasada brzmi: szukaj oszczędności, gdzie się da. Niestety koszty mają tendencję do zwiększania się w trakcie trwania projektu, głównie przez słabe planowanie i niską dyscyplinę. Dlatego sponsor będzie naciskał na kontrolę kosztów. To samo powinien robić kierownik, gdyż to zawsze pomaga projektowi.
3 typy projektów pod względem kosztów:
- Z narzuconym budżetem
- Z nieznanym kosztem
- Wszelkie możliwe kombinacje powyższych
źródło: Zarządzanie projektami krok po kroku Mariusz Kapusta
{zdj: foter.com}