W ramach inicjatywy „Gra na każdej uczelni” promującej wykorzystanie metod nauki w realiach biznesowych przeprowadziliśmy w Szkole Głównej Handlowej grę symulacyjną „Rzeczywistość Rozszerzona”. Gra symulacyjna, o której mowa umożliwia naukę zarządzania w realnych sytuacjach biznesowych. Na potrzeby zajęć ze studentami wykorzystaliśmy podstawowy scenariusz. Managerowie otrzymują dodatkowe wyzwania.
Gra symulacyjna w wypowiedziach uczestników
Gra symulacyjna i wyzwanie
Zmiana, problemy, które nie mają jednego dobrego rozwiązania. Podejmowanie złożonych decyzji i wreszcie dbanie o bieżące wyniki firmy. To zadania, z którymi zmierzyli się studenci biorący udział w naszej grze dostosowanej w tym wypadku do praktycznej nauki myślenia projektowego.
W grze wzięło 15 osób podzielonych na 5 zespołów, które stanęły przed zadaniem wprowadzenia na rynek nowego produktu. Punktem przewodnim było wykorzystanie metod zarządzania projektami do podejmowania racjonalnych decyzji biznesowych. Uczestnicy mieli możliwość:
• sprawdzić, czy potrafią radzić sobie z planowaniem różnych scenariuszy projektu
• ocenić, czy radzą sobie w pracy w zespole
• przekonać się, czym różni się teoria od praktyki.
Gry symulacyjne na twojej uczelni
Od 2010 promujemy wykorzystanie gier symulacyjnych na uczelniach niwelując w ten sposób przepaść pomiędzy teoretyczną wiedzą a jej wykorzystaniem. Zresztą o samej potrzebie tego typu zadań wypowiadają się zainteresowani. Oto opinie uczestników gry.
„W codziennym życiu nie mam styczności z zarządzaniem projektami. Zajęcia bardzo mi się podobały, ponieważ pierwszy raz mogłam sprawdzić, z czym wiąże się mierzenie się z ograniczeniami czasu i zasobów przy podejmowaniu ważnych decyzji. Na zajęciach akademickich rzadko można spotkać praktyczne podejście do nauczania, więc uważam, że tego typu warsztaty są świetnym sposobem na zapoznanie się, z tym, co może nas czekać w przyszłości.”
K. Werczyńska, studentka v-go roku SGGW w Warszawie, Wydział Nauk Ekonomicznych
I jeszcze kilka:
• Jest to świetne uzupełnienie zajęć, pomaga nauczyć się pracy w zespole i umożliwia wykorzystania pewnych umiejętności w praktyce
• Rozwijająca, dająca praktyczną wiedzę.
• Pokazuje różnicę między teorią a praktyką. Wymusza zastosowanie umiejętnego wykorzystania wiedzy w praktyce
• Nauka pracy pod presją czasu, rozwijanie umiejętności szybkiego łączenia faktów, rozwój myślenia przyczynowo skutkowego
• Polecamy tę grę ze względu na symulację rzeczywistości, czego ogólnie brakuje na zajęciach.
• “Praktyka czyni mistrza”. Uczestnicząc w grze mieliśmy możliwość praktycznego przetestowania wiedzy zdobytej na wykładach i reagowania na zmienne warunki.
• Bardzo pozytywne wrażenia. Gra miała dobry balans zabawy i zdobywania wiedzy.
Jeżeli chcesz zorganizować grę u siebie na uczelnie skontaktuj się z nami Melania.Lesinska@Leadership-Center.pl lub Mariusz.Kapusta@Leadership-Center.pl