Jeżeli Twoje spotkania trwają za długo, a na koniec nie uzyskujesz zadowalających rezultatów, to rozwiązanie, o którym będę dziś pisał jest dla Ciebie.
Najwięcej czasu na spotkaniach tracimy, dlatego, że jeżeli ustalimy sobie godzinę, to przez większość czasu dyskutujemy na różne tematy. Pływają one w każdym kierunku, rozpraszamy naszą uwagę i na koniec okazuje się, że do niczego nie docieramy. Rozwiązaniem na to są tzw. timeboxy.
Timebox to zamknięcie czasu w pudełku. Ustalamy sobie przedział czasu, który jesteśmy w stanie przeznaczyć w ramach spotkania np. 5 min. Ustawiamy budzik na komórce i zaczynamy pracować nad konkretnym tematem, po tym jak budzik zadzwoni zadajemy pytanie czy robimy postępy i czy wartościowo wykorzystujemy czas, czy jest może to moment na zakończenie spotkania. Jeśli tak, to brawo osiągnęliśmy to, co mieliśmy zrobić. Przechodzimy do kolejnych zadań.
Ustawiamy kolejny timebox na 5 min i pracujemy tym sposobem. Bardzo szybko zorientujesz się jeśli tracisz czas i szybko zakończysz spotkanie, bo wszyscy będą skupieni i skoncentrowani na celu. 5 minut dużo łatwiej utrzymać skupienie w tym czasie, niż w ciągu 60 minut.
Zastosuj na kolejnym spotkaniu i daj znać jak poszło
Ciekawe podejście warte przetestowania :)