Dla kogo jest to szkolenie?

Szkolenie koncentruje się na pogłębieniu umiejętności skutecznego kierowania zespołem, poprzez doskonalenie kompetencji menedżerskich w trzech obszarach skuteczności zespołu: Funkcje zadania, Funkcje związane z utrzymaniem zespołu oraz Funkcje związane z poszczególnymi członkami zespołu (zgodnie z modelem przywództwa ukierunkowanego na działanie).

 

Warsztaty mają na celu usprawnienie działań

 

  • Przećwiczenie i pogłębienie umiejętności budowania środowiska pracy sprzyjającego motywacji wewnętrznej podwładnyc
  • Pogłębienie umiejętności skutecznego, motywującego komunikowania się z pracownikami (w tym w obszarze kontroli oraz utrzymania dyscypliny)
  • Usprawnienie metod budowania efektywnego zespołu


Zapisz się!

Zastosowane metody szkoleniowe

Przed realizacją warsztatów proponujemy przeprowadzenie wśród Uczestników e-badania potrzeb, dzięki któremu:

 

  • Dopasujemy szczegółowy zakres spotkania do potrzeb i oczekiwań Uczestników
  • Pozyskamy case study, na podstawie których opracowane zostaną anonimowe przykłady i ćwiczenia

 

Po szkoleniu Uczestnicy otrzymają zdjęcia plakatów, wypracowanych w trakcie warsztatu.

 

Zastosowane metody szkoleniowe:

 

  • Analizy case study
  • Prace grupowe i indywidualne
  • Dyskusje moderowane
  • Testy autodiagnostyczne
  • Symulacje
  • Scenki “akwarium”

Zainteresowany szkoleniem otwartym?
Chcesz takie szkolenie dla Twojego zespołu?

Zakres programu

Dzień 1

 

Czas trwania szkolenia: 2 dni (16 godzin)

 

Pogłębienie umiejętności skutecznego kierowania zespołem, poprzez doskonalenie kompetencji menedżerskich w trzech obszarach skuteczności zespołu: Funkcje zadania, Funkcje związane z utrzymaniem zespołu oraz Funkcje związane z poszczególnymi członkami zespołu (zgodnie z modelem przywództwa ukierunkowanego na działanie).

 

1. Kierowanie zespołem – co to tak na prawdę oznacza?

 

Metody pracy: Gra symulacyjna, praca grupowa, dyskusja moderowana

 

  1. Proces kierowania zespołem w praktyce
  2. Pięć głównych funkcji kierownika projektu: punkt widzenia menedżerów i zespołu
  3. Co oznacza skuteczne realizowanie funkcji menedżera?
  4. Trójkąt sukcesu zespołu: Wyniki – Procesy – Ludzie
  5. Efektywny zespół i efektywny pracownik: Kryteria
  6. Wyzwanie lidera: Integracja potrzeb związanych z zadaniem, zespołem i jednostką
  7. Budowanie reguł współpracy wspierających osiąganie celów zespołu: Kick-off zadań i Expose menedżera

 

2. Praktyczne aspekty sterowania procesem pracy podwładnych

 

Odgrywanie ról, dyskusja moderowana, praca grupowa

 

  1. Wydawanie poleceń pracownikom na różnych poziomach dojrzałości zawodowej
  2. Model przywództwa sytuacyjnego – wytyczne dla menedżerów na poziomie ludzi i zespołu
  3. Preferowany styl przewodzenia i jego elastyczność: Autoanaliza
  4. Proces i obszary delegowania zadań pracownikom
  5. Dopasowanie komunikacyjne, jako metoda zwiększania siły wpływu menedżera
  6. Styl komunikacyjny przełożonego: Szanse i zagrożenia dla zespołu (Autoanaliza)

3. Kontrola pracy i informacje zwrotne w kierowaniu zespołem

 

Metody pracy: Praca grupowa, odgrywanie ról, dyskusja moderowana

 

  1. Monitorowanie i ocena pracy zespołu pod kątem kryteriów efektywności
  2. Pozytywne i negatywne informacje zwrotne: Ukierunkowywanie działań i motywacja
  3. Reguły udzielania motywujących informacji zwrotnych
  4. Wypracowanie modelu przekazywania informacji pozytywnych i negatywnych
  5. Wypracowanie puli potencjalnych nagród i kar
  6. Przekazywanie trudnych informacji: Efekt Spence’a w praktyce

 

4. Sytuacje trudne w kierowaniu

 

Metody pracy: Odgrywanie ról, dyskusja moderowana

 

  1. Przekazywanie informacji trudnych pracownikowi i zespołowi
  2. 4 poziomy korekty niepożądanych zachowań Rozmowa korygująca: Poziom wiedzy, umiejętności i postaw
  3. Rozmowa dyscyplinująca: 4 kroki do korekty zachowań podwładnych
  4. Rozmowa z „wypalonym” pracownikiem: Analiza aspektów pracy

 

5. Intergracja: Nasz „dekalog” nowego lidera

Metody Ewaluacji Szkolenia

Na każdym ze etapów programu szkoleniowego mierzymy jego efektywność. W trakcie pracy z klientem naszym standardem jest następujący proces oceny efektywności szkolenia. Na potrzeby klienta dopasowujemy go do Państwa standardów


  • Ankieta po szkoleniu
  • Wywiad z przełożonymi po szkoleniu
  • Ankieta z uczestnikami 3-4 tygodnie po szkoleniu
  • Ankieta z uczestnikami 9-12 tygodni po szkoleniu
  • Wywiad ze sponsorem szkolenia i przełożonymi - 9-12 tygodni po szkoleniu

Termin i lokalizacja szkolenia

Kiedy?
W terminie ustalonym indywidualnie
Gdzie?
Miejsce wybrane przez Ciebie
Za ile?
Zapytaj o ofertę dla siebie

Poznaj trenera

Magdalena Robak
Trener
Wzmacnia kompetencje liderów i jakość [współ]pracy Od 1997 roku realizuję projekty rozwojowe (indywidualne i grupowe) ukierunkowanie na wzmocnienie kompetencji liderów i pracowników w trójkącie troski o wyniki, procesy i relacje w zespołach. By wszyscy świadomie i efektywnie realizowali swoją rolę. Asesor doskonałości zarządzania projektami Od 2015 roku m. in. w ramach IPMA Polish Project Excellence Award prowadzę ocenę doskonałości zarządzania projektami w oparciu o IPMA Project Excellence Model. Jestem także Członkiem Rady Mazowieckiej Grupy Regionalnej promującym Model w ramach działań MGR. Stosuje podejście systemowe By zmiana jednego elementu była skuteczna (człowiek) – musimy stworzyć odpowiednie warunki. Dlatego wspólnie analizujemy niezbędną zmianę w pozostałych elementach: procesy, standardy, narzędzia, przełożeni, ...

Kontakt

Napisz do nas

Jeżeli coś Cię zainteresowało i wydaje Ci się, że jest szansa na to, że możemy zrobić coś wspólnie to daj nam znać, wypełniając formularz.

Lokalizacja

icon Twarda 44, 00-831 Warszawa
+48 507 548 922 biuro@leadership-center.pl

    Imię*

    Nazwisko

    Email*

    Numer telefonu

    Temat wiadomości*

    Twoja wiadomość*

    Lokalizacja

    icon Twarda 44, 00-831 Warszawa
    +48 507 548 922 biuro@leadership-center.pl

    Należymy do

    Leadership Center jest członkiem Polskiej Izby Firm Szkoleniowych - największej organizacji zrzeszającej firmy szkoleniowe i doradcze w Polsce. Stanowi to potwierdzenie stosowania przez Leadership Center Kodeksu Dobrych Praktyk PIFS, który jest wspólnym mianownikiem jakościowym członków PIFS.

    Zaufali nam

    4
    2
    5
    3
    1