Zarządzanie projektami to skomplikowany proces, który wymaga jednoczesnego realizowania wielu zadań, a co za tym idzie uporządkowania i kontroli. Na szczęście realizacja projektu oraz współpraca z zespołem staje się łatwiejsza dzięki specjalnym narzędziom, które pomagają w przejrzysty sposób śledzić postępy prac.
Wybór narzędzia, oczywiście, finalnie ma przełożyć się na efekt końcowy oraz, co najważniejsze, zysk dla Twojej firmy. Jeśli pracujesz na projektach, pewnie zauważasz, jak ważna jest organizacja pracy. Jakiś czas temu stworzyliśmy pierwszą wersję specjalnego raportu, który omawia najważniejsze funkcje wybranych narzędzi i jest drogowskazem przy wyborze odpowiedniego narzędzia w zależności od Twoich potrzeb.
Cały raport możesz znaleźć TUTAJ>>>
Natomiast tym razem chcemy przedstawić Ci nowe funkcjonalności, jakie pojawiły się w Trello Business Class i Enterprise. Jest ich całkiem sporo, a funkcjonalność narzędzia może okazać się bardziej użyteczna niż do tej pory. W dalszej części tekstu dowiesz się, jak usprawnić swoją pracę jeszcze bardziej.
Prawdopodobnie jeżeli wybrałeś Trello przekonała Cię do niego możliwość pracy na tablicach Kanban, które umożliwiają pracę zespołową na zasadzie burzy mózgów. To dobry wybór, jeśli Twoja praca wymaga stworzenia prostej listy czynności, czy także skomplikowanych projektów – jedynym ograniczeniem jest Twoja wyobraźnia. Niestety czasami potrafi ona zwieść na manowce, dlatego ta funkcja została ulepszona. Producenci postanowili skorzystać z pomysłów często znanych nam z innych narzędzi. Ta inspiracja i jednoczesna adaptacja ma udoskonalić Trello w taki sposób, aby oprócz dostępnych dotychczas udogodnień, stało się też bardziej atrakcyjne i mniej odstawało od ofert konkurencyjnych.
Zdecydowanie największą nowością jest pojawienie się nowych opcji wyświetlania kart, dobrze znanych z innych popularnych narzędzi. Są to:
- widok osi czasu,
- widok tabeli,
- widok pulpitu nawigacyjnego,
- widok kalendarza.
Widok osi czasu
Widok osi czasu pozwoli Tobie, w łatwy i szybki sposób, skontrolować zarówno najistotniejsze jak i te mniej istotne informacje dotyczące projektu. Zobaczysz, czy zachowana jest ciągłość pracy i czy żadne luki nie uniemożliwią Ci sprawnego zamknięcia przedsięwzięcia. Na bieżąco skorygujesz daty rozpoczęcia czy zakończenia zadania. Dodatkowo, dzięki tej funkcji, w prosty i przejrzysty sposób pogrupujesz karty z zadaniami według listy, etykiety lub członków.
Widok tabeli
Widok tabeli sprawdzi się, jeżeli posiadasz wiele tablic, które zawierają dużo informacji. Wiemy, że poruszanie się po wielkich projektach przy użyciu rozbudowanych tablic Kanban może być kłopotliwe. Dlatego prosty i przejrzysty widok, wyświetlony w stylu arkusza kalkulacyjnego jest dobrym punktem wyjścia do filtrowania i odnajdywania zadań. Naszym zdaniem korzystanie z tego trybu może skutecznie sprawdzić się jako codzienny punkt porannego przeglądu Twoich zadań.
Widok pulpitu nawigacyjnego
Dashboard jest dobrym miejscem do kontroli postępów Twojego zespołu. Bez większych problemów zobaczysz na jakim etapie są poszczególne prace, a dzięki temu zapobiegniesz wąskim gardłom zanim w ogóle zdążą się stworzyć. W tym widoku zobaczysz terminy, przypisane karty i karty na liście. Możesz również w łatwy sposób wygenerować raporty, które za pomocą wykresów zobrazują Ci przeciążenie pracowników, czy pomogą zidentyfikować problemy z efektywnością.
Widok kalendarza
Tego widoku prawdopodobnie nie trzeba nikomu tłumaczyć :). Niezależnie, czy chcesz zobaczyć jak wygląda najbliższy miesiąc, czy zerknąć na dzisiejsze zadania-to miejsce, w którym odnajdziesz wszystkie potrzebne informacje. Kalendarz wyświetla najważniejsze z nich, takie jak daty rozpoczęcia, terminy i elementy listy kontrolnej w jednym miejscu. Jeżeli chcesz zaktualizować jakiś termin, wystarczy przeciągnąć zadanie i upuścić w innym, dogodnym terminie.
W niedalekiej przyszłości pojawią się również inne opcje wyświetlania. Będziesz mógł zebrać karty z każdej z Twoich tablic tak jak w przypadku tabeli, ale jednocześnie z każdym z pozostałych widoków. Trello udostępni również możliwość tworzenia innych, nowych trybów wyświetlania, niezależnym programistom.
Nową funkcją jest możliwość personalizacji kart. Karty mogą być większe i pokazywać nowe informacje. Dzięki kartom z linkami URL mogą przybrać postać różnych, zewnętrznych aplikacji. Według producentów jest ich aż 30 i wyświetlają podgląd między innymi z YouTube, Instagrama, Dropbox, Stripe, Salesforce, InVision, Dysku Google i wielu innych. Pojawił się także widok kart planszowych. Działają podobnie jak karty z linkami, ale wklejamy tam adres URL innej tablicy.
Trello automatycznie stworzy bezpośrednie wizualne łącze i pomoże połączyć różne projekty i ich zespoły. W ciągu najbliższych miesięcy mamy również doczekać się kart lustrzanych, które pozwalają klonować jedną kartę do wielu plansz. Dzięki temu członkowie zespołów, z różnych tablic, zawsze będą mieli dostęp do najaktualniejszych informacji o projekcie i nic ich nie ominie. Jeżeli zaktualizujemy jedną kartę, aktualizacja pojawi się na lustrzanych kartach w innych tablicach.
Nowością jest również odświeżony pasek boczny z ulepszoną nawigacją. Działa tutaj zasada: mała rzecz, a cieszy. Poza zupełnie nowymi możliwościami przeglądania pracy mamy także nowe możliwości jej organizowania. Umieszczony po lewej stronie pasek ma za zadanie przede wszystkim pomóc uporządkować pracę w sposób zrozumiały dla Ciebie, według Twojego własnego klucza. Jego organizacja jest oparta o obszar roboczy: w każdym z nich znajdziesz przypisane do niego tablice. Dodatkową zaletą jest możliwość wyfiltrowania tablic oznaczonych gwiazdką, widoków na poziomie zespołu oraz wszystkich swoich tablic, w danym obszarze roboczym.
Jak widać, szereg ulepszeń ma na celu podniesienie atrakcyjności narzędzia. Nie sposób jednak pominąć tego, że często są udogodnienia mało innowacyjne, a inspirowane dotychczasowymi pomysłami konkurencji. Twórcy odświeżyli także szatę graficzną i sposób wyświetlania komunikatów. Ciężko nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że aktualizacja daje użytkownikom jeszcze większą elastyczność i większą perspektywę pracy zespołowej, co uatrakcyjnia narzędzie, jednak wciąż nie czyni go pionierem na rynku oferowanych produktów.
Cena Trello Business Class wynosi 10$ za użytkownika przy rozliczeniu rocznym. Na tle konkurencji jest dosyć wyśrodkowana. Dla porównania, Asana w najtańszej płatnej wersji kosztuje 10,99€, a podstawowy Microsoft 365 z usługą Planner- 6,70€. Na pytanie czy jest warte swojej ceny?- każdy musi odpowiedzieć sobie samodzielnie, albo skorzystać z naszej usługi doradczej „Dobór narzędzi projektowych” :). Pomożemy Ci w wyborze odpowiedniego narzędzia do zarządzania projektami, czasem lub zespołem, które usprawnią działanie Twojej firmy.