Dla kogo jest to szkolenie?

Co czeka uczestników szkolenia:

 

  • Poznanie podstawowych i zaawansowanych funkcji programu
  • Uzyskanie świadomości co do dobrych praktyk i obszarów problemowych przy pracy z MS Project
  • Odniesienie funkcjonalności programu do codziennej pracy kierownika projektu i zespołu projektowego
  • Połączenie funkcji programu z elementami metodyk projektowych


Zapisz się!

Zainteresowany szkoleniem otwartym?
Chcesz takie szkolenie dla Twojego zespołu?

Przebieg szkolenia

Dzień 1

 

1. Wprowadzenie do pracy

 

  1. Odniesienie możliwości programu do zadań jakie wykonuje kierownik projektu
  2. Ekran programu, ikony, polecenia, proste przykłady – manipulowanie interfejsem

 

2. Rozpoczynanie projektu

 

  1. Określenie celu przedsięwzięcia, założenie nowego projektu, określenie kierunku harmonogramowania, analiza zalet i ograniczeń przyjętego kierunku harmonogramowania
  2. Określenie wartości domyślnych dla planu przedsięwzięcia (typ zadania, definiowanie jednostek)
  3. Konsekwencje przyjmowania różnych układów wartości domyślnych dla późniejszej realizacji projektu

 

3. Definiowanie danych podstawowych

 

  1. Definiowanie/skopiowanie kalendarza projektu
  2. Identyfikacja zasobów – sezonowość, kategorie zaszeregowania, modyfikacje kalendarza dla zasobów i dla zadań
  3. Hierarchia i interakcja między kalendarzami
  4. Zarządzanie priorytetami projektów

 

4. Planowanie przedsięwzięcia (Jest to najobszerniejszy obszar szkolenia)

 

  1. Zbudowanie struktury podziału prac – SPP/WBS, wprowadzenie zadań wraz ze zdefiniowanym priorytetem
  2. Zbudowanie sieci zależności między zadaniami – diagram sieciowy i inne sposoby
  3. Operacje na harmonogramie Gantta
  4. Terminy ostateczne dla zadań
  5. Przydzielanie zasobów (przydzielanie procentowe, jak i w oparciu o manualnie podawane roboczogodziny)
  6. Wybór kategorii zaszeregowania na zadaniach

Dzień 2

 

5. Planowanie przedsięwzięcia c.d.

 

  1. Przydzielenie kosztów do zadań
  2. Optymalizacja obciążenia zasobów – metody manualne i automatyczna
  3. Zachowanie planu bazowego – budżetu projektu, jak i planów pośrednich
  4. Wykorzystywanie kolumn niestandardowych dla rozszerzenia zakresy przechowywanych informacji

 

6. Realizacja projektu

 

  1. Kontrola realizacji projektu
  2. Optymalizacja obciążenia zasobów w trakcie realizacji
  3. Raportowanie zaawansowania realizacji prac w oparciu o raportowanie procentowe, jak i aktualne wykonanych roboczogodzin
  4. Różne metody raportowania efektywności realizacji prac
  5. Podział projektu i przenoszeniu fragmentów sieci na najbliższe dostępne terminy
  6. Praca na wielu projektach jednocześnie – przydzielanie i optymalizacja zasobów między wieloma projektami
  7. Zagnieżdżanie projektów

 

7. Dostarczanie informacji zarządczej dla projektu

 

  1. Analiza wartość uzyskanej – Earned Value
  2. Raportowanie z projektu – własne raporty
  3. Definiowanie własnych kolumn wyliczających wskaźniki finansowe
  4. Analiza ryzyka w projekcie – obliczenia
  5. Wykorzystywanie ikon dla sygnalizowania przekroczenia zadanej wartość wskaźnika
  6. Tworzenie list wyboru dla predefiniowanych kolumn.
  7. Wykresy graficzne – eksport danych do Excela

 

8. Symulacja cyklu życia projektu

 

Praktyczne przejście przez etapy definiowania, planowania i realizacji indywidualnego mini-projektu obranego przez każdego z uczestników – w zależności od życzenia grupy i zapasu czasu pozostałego w szkoleniu.

Termin i lokalizacja szkolenia

Kiedy?
W terminie ustalonym indywidualnie
Gdzie?
Miejsce wybrane przez Ciebie
Za ile?
Zapytaj o ofertę dla siebie

Poznaj trenera

Konrad Klepacki
Trener
Trener i konsultant Jako trenera wyróżnia go szeroki wachlarz tematów ekspertyzy w obszarze zarządzania projektami od aspektów finansowych i narzędzi wsparcia IT, poprzez praktyczne organizowanie pracy na poziomie projektu i portfela, po aspekty motywacji zespołu. Wykładowca, przedsiębiorca i wynalazca Wykłada na studiach MBA i podyplomowych na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, Wyższej Szkole Bankowej w Gdyni oraz w programach korporacyjnych. Prowadzi webinary z zakresu zarządzania projektami i prezentuje na konferencjach branżowych. Certyfikaty Project Management Professional PMP®; Certified Project Manager - IPMA level C; PRINCE 2 Practitioner; Certified Scrum Master; TRIZ level 3 8 lat doświadczenia jako kierownik międzynarodowych projektów w autmotive i IT. 10 lat prowadzenia szkoleń i wdrażania efektywnego zarządzania projektami w organizacjach

Kontakt

Napisz do nas

Jeżeli coś Cię zainteresowało i wydaje Ci się, że jest szansa na to, że możemy zrobić coś wspólnie to daj nam znać, wypełniając formularz.

Lokalizacja

icon Twarda 44, 00-831 Warszawa
+48 507 548 922 biuro@leadership-center.pl

    Imię*

    Nazwisko

    Email*

    Numer telefonu

    Temat wiadomości*

    Twoja wiadomość*

    Lokalizacja

    icon Twarda 44, 00-831 Warszawa
    +48 507 548 922 biuro@leadership-center.pl

    Opinie o nas

    Zarządzanie Projektami HR to było szkolenie, którego szukałam. Dopasowane rozwiązania do specyfiki pracy w HR. 2 dni dawki wiedzy i praktyki, które wykorzystuję w obecnej pracy. Język projektowy bardzo pomocny. Korzystam też ze strategicznych wskazówek od Mariusza Kapusty (kto ma budżet, jak eliminować zadania, których nie wykonamy i z jakimi argumentami pójść by osiągnąć cel). Nie mówiąc już o podstawach projektów jak harmonogram, którym posługuję się w bieżącej pracy - nie tylko w ramach projektu, ale też po to by zobrazować toczące się procesy, zadania i ich deadline'y. Myślę, że większość HR-owców wyniesie wartość dodaną z tego szkolenia - pomaga porozumiewać się z biznesem i lepiej rozumieć ich język. Szczególnie jeśli pracuje się z grupami projektowymi. Nawet jeśli na co dzień nie prowadzisz swoich projektów, ale uczestniczysz w grupach projektowych - również skorzystasz z tego szkolenia. Będziesz bardziej świadomym uczestnikiem projektu, który może wnieść więcej wartości dodanej rozumiejąc specyfikę pracy projektowej.

    Monika Jaśkielewicz HR Business Partner - ATM S.A. (Atman)

    Należymy do

    Leadership Center jest członkiem Polskiej Izby Firm Szkoleniowych - największej organizacji zrzeszającej firmy szkoleniowe i doradcze w Polsce. Stanowi to potwierdzenie stosowania przez Leadership Center Kodeksu Dobrych Praktyk PIFS, który jest wspólnym mianownikiem jakościowym członków PIFS.

    Zaufali nam

    4
    2
    5
    3
    1

    Nasz serwis używa cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz Tutaj