Dla kogo jest to szkolenie?

To szkolenie z fundamentów wiedzy projektowej. Systematyzuje podstawowe metody, narzędzia i nomenklaturę zgodnie z wytycznymi PMI zawartymi w PMBOK® Guide.

 

Wprowadza kluczowe najlepsze praktyki oraz buduje całościowe zrozumienie zagadnień projektowych.

 

Szkolenie trwa 3 dni (2 dni wymagają redukcji programu)

 

Cele szkolenia

 

  • Dostarczenie podstawowej wiedzy niezbędnej do poprowadzenia projektu z sukcesem>
  • Przećwiczenie najważniejszych narzędzi wykorzystywanych na co dzień przez kierowników projektów i zespoły projektowe
  • Ujednolicenie języka projektowego wg. nomenklatury PMBOK® Guide
  • Zbudowanie całościowego rozumienia roli twardych i miękkich narzędzi w czasie prowadzenia projektu
  • Realizacja pierwszego kroku na drodze do zdanego egzaminu PMP lub CAPM


Zapisz się!

Sposób pracy

Przed szkoleniem

do uczestników rozsyłany jest krótki materiał wprowadzający w tematykę zajęć. Tematy przerabiane są poprzez naprzemienne zwięzłe wykłady, dyskusje i ćwiczenia praktyczne. Powtarzając ten cykl krok po kroku, zgodnie z chronologią działań w projekcie, uczestnicy zapoznają się praktycznie z kolejnymi zadaniami związanymi z zarządzaniem projektami. W ciągu 3 dni warsztatu uczestnicy pracują w podgrupach na przykładowych projektach. Przykładowe projekty dobierane są (przed albo w trakcie zajęć) tak, by opierały się na rzeczywistości biznesowej w której poruszają się uczestnicy.

 

W trakcie zajęć

inicjowane są liczne dyskusje moderowane, kiedy to uczestnicy dzielą się swoimi doświadczeniami w poszczególnych aspektach. Całość wzbogacają liczne przykłady z praktyki projektowej trenera, krótkie materiały wideo oraz ilustrowanie wybranych tematów w software wspierającym. W czasie zajęć uwypuklane są zagadnienia związane z certyfikacją, zaś szkolenie podsumowywane jest testem symulującym uproszczony test egzaminacyjny PMP. Po zajęciach uczestnicy otrzymują maila z dodatkowymi materiałami, w tym z praktycznymi szablonami dokumentów projektowych oraz rekomendowaną literaturą. Zapewniony jest też bezterminowo otwarty kontakt z trenerem, gdyby pojawiła się potrzeba krótkich konsultacji.

 

Na życzenie klienta

szkolenie może odwoływać się do polsko lub angielskojęzycznego słownictwa. Może też być realizowane w całości po angielsku.

Zainteresowany szkoleniem otwartym?
Chcesz takie szkolenie dla Twojego zespołu?

Przebieg szkolenia

Wprowadzenie

 

  1. Poznajmy się!
  2. Kiedy projekt nie jest projektem?
  3. Sukcesy i porażki projektowe – skąd się biorą? Jakie są statystyki?
  4. Najważniejsze role w projekcie – kim jest kierownik projektu?
  5. Jak pracować ze sponsorem i zespołem?

 

Cykl życia projektu i kluczowe procesy w projekcie

 

  1. Inicjowanie
  2. Planowanie
  3. Realizacja
  4. Monitoring
  5. Zakończenie
  6. Cykl życia projektu, a obszary wiedzy – czym zajmuje się PM w trakcie przedsięwzięcia?
  7. Nie tylko wnętrze projektu – elementy kontekstowe oraz biznesowe

 

Rozpoczęcie projektu – procesy inicjacji

 

  1. Sponsor i/lub Komitet Sterujący – jak razem dobrze żyć od początku?
  2. Uzasadnienie biznesowe jako motor napędowy projektu
  3. Stworzenie rzetelnej Karty Projektu – nie tak proste jak się wydaje
  4. Pozyskanie, zrozumienie i spisanie wymagań projektowych

 

Zespół i otoczenie projektu

 

  1. Pozyskanie zespołu – ludzie jako kluczowy czynnik sukcesu
  2. Sposoby na motywowanie
  3. Kontekst przedsięwzięcia – prawo, ekologia, rynek
  4. Projekt w organizacji – skuteczne rozwiązania problemów z organizacją macierzową
  5. Interesariusze/stakeholders – kto jest z nami, a kto będzie przeszkadzał – identyfikacja , analiza i zaplanowanie działań

Planowanie

 

  1. Jak upewnić się, że o niczym nie zapomnimy w zakresie projektu? – Struktura Podziału Prac (WBS)
  2. Kto co robi – przydział odpowiedzialności
  3. Przygotowanie planów bazowych:
    • Zakres (specyfikacja, wyłączenia, wersjonowanie)
    • Koszty (estymacja i rezerwy, realistyczny budżet)
    • Harmonogram (szacowanie czasu, kolejność zadań i powiązania, wykres belkowy, łańcuch krytyczny)
  4. Jakość – współczesne podejście do satysfakcji klienta
  5. Realizacja projektu w warunkach ograniczonych zasobów
  6. Jak odnaleźć się w procesach zakupowych?
  7. Przewidując nieprzewidziane – zarządzanie ryzykiem w pigułce (szanse i zagrożenia, identyfikacja, wybór najważniejszych zagadnień, zaplanowanie reakcji, plany zapasowe)
  8. Dwa słowa o umowach

 

Zmiany projektowe

 

  1. Jak przeciwdziałać niekontrolowanemu rozrostowi zakresu?
  2. Sprawny system zarządzania zmianami
  3. Zmiany, a kontrakty

 

Realizacja i kontrola projektu

 

  1. Jak zacząć, żeby szybko ruszyć z pracami
  2. Budowanie zaufania
  3. Sprawne zarządzanie dzień po dniu
  4. Efektywność spotkań – sekret wydajnych kierowników projektów
  5. Kontrola bieżąca – odchylenia zawsze będą, ale kiedy bić na alarm?
  6. Raportowanie, które pomaga, a nie przeszkadza

 

Zakończenie projektu

 

  1. Gdy zbliża się finał – rola kierownika projektu na końcu
  2. Sprawne przekazanie produktu projektu
  3. Podsumowanie przedsięwzięcia – zdobyte doświadczenia
  4. Zaplanowanie tego co będzie „po” czyli weryfikacja założeń biznesowych

 

Na koniec

 

  1. Test końcowy a’la PMP
  2. Wytyczenie indywidualnych obszarów do dalszej pracy
  3. Sesja informacji zwrotnej

Termin i lokalizacja szkolenia

Kiedy?
W terminie ustalonym indywidualnie
Gdzie?
Miejsce wybrane przez Ciebie
Za ile?
Zapytaj o ofertę dla siebie

Poznaj trenera

Konrad Klepacki
Trener
Trener i konsultant
Jako trenera wyróżnia go szeroki wachlarz tematów ekspertyzy w obszarze zarządzania projektami od aspektów finansowych i narzędzi wsparcia IT, poprzez praktyczne organizowanie pracy na poziomie projektu i portfela, po aspekty motywacji zespołu.

Wykładowca, przedsiębiorca i wynalazca
Wykłada na studiach MBA i podyplomowych na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, Wyższej Szkole Bankowej w Gdyni oraz w programach korporacyjnych. Prowadzi webinary z zakresu zarządzania projektami i prezentuje na konferencjach branżowych.

Certyfikaty
Project Management Professional PMP®; Certified Project Manager - IPMA level C; PRINCE 2 Practitioner; Certified Scrum Master; TRIZ level 3 8 lat doświadczenia jako kierownik międzynarodowych projektów w autmotive i IT. 10 lat prowadzenia szkoleń i wdrażania efektywnego zarządzania projektami w organizacjach

Kontakt

Napisz do nas

Jeżeli coś Cię zainteresowało i wydaje Ci się, że jest szansa na to, że możemy zrobić coś wspólnie to daj nam znać, wypełniając formularz.

Lokalizacja

icon ul. Madalińskiego 21/38 Warszawa
+48 797 590 887 biuro@leadership-center.pl
Imię*
Nazwisko

Email*
Numer telefonu

Temat wiadomości*
Twoja wiadomość*

Lokalizacja

icon ul. Madalińskiego 21/38 Warszawa
+48 797 590 887 biuro@leadership-center.pl

Opinie o nas

Zarządzanie Projektami HR to było szkolenie, którego szukałam. Dopasowane rozwiązania do specyfiki pracy w HR. 2 dni dawki wiedzy i praktyki, które wykorzystuję w obecnej pracy. Język projektowy bardzo pomocny. Korzystam też ze strategicznych wskazówek od Mariusza Kapusty (kto ma budżet, jak eliminować zadania, których nie wykonamy i z jakimi argumentami pójść by osiągnąć cel). Nie mówiąc już o podstawach projektów jak harmonogram, którym posługuję się w bieżącej pracy - nie tylko w ramach projektu, ale też po to by zobrazować toczące się procesy, zadania i ich deadline'y. Myślę, że większość HR-owców wyniesie wartość dodaną z tego szkolenia - pomaga porozumiewać się z biznesem i lepiej rozumieć ich język. Szczególnie jeśli pracuje się z grupami projektowymi. Nawet jeśli na co dzień nie prowadzisz swoich projektów, ale uczestniczysz w grupach projektowych - również skorzystasz z tego szkolenia. Będziesz bardziej świadomym uczestnikiem projektu, który może wnieść więcej wartości dodanej rozumiejąc specyfikę pracy projektowej.

Monika Jaśkielewicz HR Business Partner - ATM S.A. (Atman)

Szkolenie ,,Zarządzanie Projektami HR” zorganizowane przez Akademię Leona Koźmińskiego -prowadzone przez Pana Mariusza Kapusta przyniosło pozytywne zmiany w naszej firmie. Szkolenie, a tym samym stosowana metoda 12 pytań KISS PM ™ bardzo pomogła naszej firmie w realizacji zamierzonego celu – pozwalając zauważyć istotne elementy, które wcześniej nie były widoczne. Ważne w szkoleniu jest indywidualne podejście prowadzącego, który słucha problemu danej firmy i pomaga znaleźć sposób rozwiązania. Profesjonalne i indywidualne podejście Pana Mariusza pozwala nam zarekomendować szkolenie z Zarządzania Projektami HR.

Sylwia Chałupczyńska Project Manager - MasterHR Sp. z o.o.

Kiedy człowiek uczy się zarządzać projektami po prostu je robiąc, gromadzi wiele informacji i umiejętności, jednak brakuje mu czasu aby je ułożyć i nadać im strukturę. Szkolenie, na którym byłam (Zarządzanie Projektami HR) dało mi czas na refleksję nad tym co już wiem, a czego nie – pozwoliło na usystematyzowanie wiedzy i nadało jej większy sens. Uświadomiło, że dobry Project Manager czasami powinien zadać niewygodne pytania i czasami „zabić projekt” dla dobra organizacji. Nie wygra tym plebiscytu popularności ale zaoszczędzi organizacji wielu niepotrzebnych działań i inwestycji. Sztuka project managementu to nie tylko „robienie” projektów ale także odwaga aby ich nie „robić”.

IKEA Business Service Center Sp. z o.o.

Godny uznania jest sposób współpracy z nami jako klientem. Pomimo, że wiele etapów w naszym projekcie budowania standardu prowadziliśmy sami, byliśmy w ciągłym kontakcie z trenerem, który nas wspierał i mobilizował do kolejnych kroków. Widać dążenie do tego, aby klient był zadowolony oraz do tego, aby robić to, co jest w danym momencie najbardziej rozsądnym rozwiązaniem, a nie chęć sprzedania zadowolonemu klientowi „przyt okazji” kolejnych swoich produktów. Podoba nam się elastyczność ale też kreatywność i dążenie do rozwoju Leadership Center (np. e-learningowy kurs „12 pytań”). Z przekonaniem polecam Pana Mariusza Kapustę i firmę Leadership Center jako wartościowego partnera we współpracy w zakresie zarządzania projektami.

Constantia Teich Poland Sp. z o.o.

Metodyka prowadzenia szkolenia, zastosowane formy warsztatowe, dyskusje, prace w podgrupach czy gry symulacyjne spotkały się z dużym uznaniem uczestników szkolenia. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Panią Magdaleną Robak i zespołem Leadership Center. Pani Magdalena posiada ogromną wiedzę dotyczącą umiejętności kierowania zespołem i potrafi przekazać ją w przystępny i ciekawy sposób. Z przekonaniem polecamy Panią Magdalenę Robak oraz firmę Leadership Center jako wartościowego partnera we współpracy w zakresie szkoleń.

Dakoma Sp. z o.o.

Zaufali nam