Czym jest oprogramowanie Teamwork?
Teamwork to program, dzięki któremu z łatwością zapanujemy nad dużą ilością projektów i zadań, a także oddelegujemy je współpracownikom. Co ważniejsze, zobaczymy również, jak bardzo obciążeni zadaniami są poszczególni pracownicy. Narzędzie posiada pakiet najważniejszych raportów, dzięki którym już po kilku kliknięciach zobaczymy istotne dla nas informacje, np. przygotowując raport tygodniowy lub miesięczny. Projekty poprowadzimy w widoku listy, tablic Kanban lub Gantt Charts. Narzędzie oferuje 4 rodzaje subskrypcji. Wersja bezpłatna pozwala zarządzać podstawowymi projektami i zadaniami, a także wyznaczać kamienie milowe i korzystać z wiadomości.
Droższa wersja- Deliver kosztuje 10$ za użytkownika miesięcznie przy zobowiązaniu rocznym. Dostajemy tutaj wiele dodatkowych możliwość, między innymi 20 szablonów na start, funkcję śledzenia czasu i fakturowania, widok przepływu postępów, tworzenia zespołów czy czatowania.
Najdroższa z ogólnodostępnych wersji- Grow wiąże się z ceną 18$ za użytkownika/miesiąc/zobowiązanie roczne. Oferuję nam wszystko to, co poprzednie wersje, a dodatkowo 50 szablonów projektów, pola niestandardowe, przepływ pracy portfela projektów, widok obciążenia pracowników czy budżet projektów. Dodatkowo otrzymujemy więcej możliwości raportowania. Teamwork występuje również w wersji Enterprise, ale na potrzeby niniejszego artykułu postanowiliśmy pominąć ten wariant.
W dalszej części artykułu przybliżymy Tobie podstawowe funkcje, które oferuje Teamwork. Dodatkowo zachęcamy Ciebie do pobrania stworzonego przez nas raportu „Narzędzia do zarządzania projektami”, którego pierwszą wersję stworzyliśmy jakiś czas temu (druga jest już w drodze). To podsumowanie wnikliwej analizy porównawczej wybranych narzędzi do zarządzania projektami, portfelem projektów, czasem i zasobami. Raport został sporządzony na podstawie testów, podczas których uważnie przyglądaliśmy się wszystkim funkcjom oferowanym przez poszczególne narzędzia. Wykorzystując dotychczasową wiedzę oraz doświadczenie poddawaliśmy próbom każdy program.
Raport możesz pobrać tutaj >>>
Komu przyda się Teamwork?
Teamwork może okazać się przydatny w każdym zespole. Dzięki mnogości funkcji oferowanych przez narzędzie zarówno specjalista, jak i manager czy dyrektor znajdą tutaj coś dla siebie.
Jak w praktyce działa Teamwork?
Narzędzie po założeniu konta wita nas widokiem głównym z którego lewej strony mamy możliwość w szybki sposób zapoznać się z naszymi projektami, aktywnością, kokpitem obrazującym postępy, czy nieprzeczytanymi wiadomościami i komentarzami. Z poziomu górnej belki możemy przełączać się między zakładkami dotyczącymi projektów, planowania, raportów, kalendarza czy zespołów.
Stworzenie nowego projektu zaczynamy od tej właśnie zakładki. Klikamy na „+ Add Project”. Teamwork poprosi nas o podanie nazwy i opcjonalnie opisu projektu. Pojawia się również możliwość przypisania firmy, pracowników czy zmiany zaawansowanych ustawień projektu. Wybieramy interesujące nas opcje i zatwierdzamy przyciskiem „Add Project”. Otworzy nam się widok projektu. Na tym etapie możemy przyjrzeć się bliżej możliwościom wyświetlania i pracy z narzędziem. Do wyboru mamy widok listy, która pokazuje nam wszystkie zadania do wykonania w danym projekcie. Tablicy kanban, tabeli, czy deski rozdzielczej. Nie zabrakło również zakładek z plikami, kamieniami milowymi czy śledzeniem czasu poświęconego na poszczególne prace.
Zadania do projektu możemy dodać na kilka sposobów. Skupimy się na jednym z naszych ulubionych, czyli- tablicy Kanban. Po przejściu do odpowiedniej zakładki, program na dole środka ekranu i po jego prawej stronie wyświetli przycisk „Add a Column”. Klikając na niego utworzymy pierwszą z kolumn, a poruszanie się po nich, zarówno tworzenie kolejnych jak i dodawanie zadań jest analogiczne jak w innych programach tego typu.
Jeżeli chcemy zobaczyć szczegóły zadania klikamy na odpowiadający jemu kafelek. Z tego poziomu możemy dodać podzadania, oznaczyć zadanie jako wykonane lub stworzyć jego opis. Nie zabrakło także opcji przypisywania konkretnego pracownika, dodawania załączników, ustalania priorytetów, tagów, daty rozpoczęcia i zakończenia zadania czy ustawiania przypomnień.
Ciekawą i prawdopodobnie dla wielu osób przydatną funkcją, którą oferuje narzędzie jest śledzenie czasu. Możemy tutaj zarówno skorzystać z dziennika czasu, jak i w prosty sposób uruchomić odliczanie poprzez kliknięcie odpowiedniego przycisku na górze karty. Dzięki temu będziemy mogli na bieżąco widzieć ile czasu wymagało od nas konkretne zadanie, a także cały projekt. Dodatkowo przejrzysty widok czatu ułatwia bycie zawsze na bieżąco z każdymi aktualizacjami. Jeżeli jakaś nowa wiadomość pojawi się w sekcji komentarzy, narzędzie podświetli nam to miejsce na żółto, więc nie sposób przeoczyć zawartych w tym miejscu informacji.
Osobną funkcją narzędzia, która zasługuje na uwagę jest możliwość tworzenia ankiet bezpośrednio w programie. Dzięki niej, w łatwy i prosty sposób zbadamy potrzeby, na przykład naszych klientów, ale także uzyskamy istotne dla nas informacje od współpracowników.
Project Manager a Teamwork
Teamwork może być dobrym wyborem dla menedżerów projektu. Dzięki narzędziu mamy możliwość śledzenia postępów zarówno nad jednym projektem jak i całym ich portfelem. Bez problemu skontrolujemy czas przeznaczany przez pracowników na zadania, zapanujemy nad datami czy poznamy wszystkie szczegóły projektów już po kilku kliknięciach.
Teamwork opinie – co o tym sądzę?
Naszym zdaniem jest to naprawdę zaawansowane narzędzie. Nie oznacza to jednak, że początkujący użytkownik nie poradzi sobie z jego obsługą. Jeżeli szukasz programu, który oferuje mnogość funkcji w jednym miejscu, to polecamy przyjrzeć się Teamwork bliżej. Jeżeli jednak potrzebujesz pomocy przy wyborze narzędzia najbardziej dopasowanego do Twoich realiów, to zachęcamy do skorzystania z naszej usługi „Dobór narzędzi projektowych – Indywidualne doradztwo”. Pomożemy Ci dobrać odpowiednie narzędzie do zarządzania projektami, czasem lub zespołem.